استارمر: نتانیاهو درباره ممنوعیت تسلیحات ما به اسرائیل اشتباه می‌کند

استارمر: نتانیاهو درباره ممنوعیت تسلیحات ما به اسرائیل اشتباه می‌کند
خلاصه اخبار

نخست‌وزیر بریتانیا ادعای همتای صهیونیستی خود مبنی بر اینکه بریتانیا امنیت رژیم صهیونیستی را با ممانعت از صادرات تسلیحات به تل‌آویو تضعیف کرده است، رد کرد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بریتانیا را به «ارسال پیامی وحشتناک» به حماس با تعلیق برخی مجوزهای صادرات تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی متهم کرد، «کر استارمر» نخست‌وزیر بریتانیا علیه نتانیاهو جبهه گرفت و گفت «نتانیاهو اشتباه می‌کند.»

نشریه پالتیکو گزارش کرد این تصمیم انگلیس در این راستا اتخاذ شده است که صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی می‌تواند «ناقض حقوق بین‌المللی» باشد.

طبق گزارش منابع خبری، وزارت خارجه انگلیس به‌علت نگرانی خود پیرامون «نقض برخی از قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل»، ارسال تعدادی از محموله‌های تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی را لغو کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، «دیوید لمی» وزیر امور خارجه انگلیس گفت «خطر جدی است، احتمالا از تسلیحات انگلیسی برای ارتکاب یا تسهیل نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه» استفاده شده‌ است.

او به قانونگذاران این کشور گفت این تصمیم مربوط به حدود 30 مجوز از 350 مجوز صادرات به اراضی اشغالی است و به معنای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی نیست.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *