ادامه دیدارهای عراقچی در لبنان/ دیدار با رئیس مجلس و شخصیت‌های فرهنگی ـ سیاسی ـ پارلمانی

ادامه دیدارهای عراقچی در لبنان/ دیدار با رئیس مجلس و شخصیت‌های فرهنگی ـ سیاسی ـ پارلمانی
خلاصه اخبار

در ادامه رایزنی های وزیر امور خارجه با مقام های لبنانی در مورد تحولات لبنان و منطقه، دکتر سید عباس عراقچی با نبیه بری رییس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام و تحیات رهبر معظم انقلاب به ملت شجاع و مقاوم لبنان، شهادت سید حسن نصرالله و دیگر رهبران مقاومت را تسلیت گفت و تاکید نمود که خون پاک این شهیدان تضمین کننده ادامه مسیر مقاومت عزتمندانه در لبنان خواهد بود.

عراقچی با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حمایت همه جانبه از لبنان در برابر تجاوز رژیم اشغالگر به عنوان بخشی از رویکرد مسئولانه ایران برای حراست از صلح و ثبات منطقه در برابر توسعه طلبی و شرارت رژیم صهیونیستی، پایان دادن به نسل کشی در غزه و توقف تجاوز به لبنان را لازمه بازگشت ثبات و آرامش به منطقه دانست. 

وزیر امور خارجه کشورمان اهمیت هماوردی فعالانه تر کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی برای اعمال فشار بر حامیان غربی رژیم صهیونیستی جهت مهارکردن آن را خاطرنشان کرد و تصریح نمود که این مسئولیت اخلاقی، اسلامی و قانونی همه کشورهای اسلامی و عربی است که اجازه ندهند رژیم اشغالگر تمامیت سرزمینی و حاکمیت لبنان و دیگر کشورهای اسلامی را مورد تعرض قرار دهد.

 نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز با تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از لبنان و مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوز، بر عزم صبورانه و اراده خستگی ناپذیر مردم لبنان برای مقابله با اشغالگری و تجاوز تاکید نمود.

رئیس مجلس لبنان استفاده موثرتر از ابزار دیپلماسی برای تبیین وضعیت خطیر موجود لبنان و ممانعت از تحقق اهداف شیطانی اسرائیل برای ممانعت از رسیدن کمک های بشردوستانه به آوارگان لبنان را خواستار شد و بر مسئولیت جمعی امت اسلامی و عربی برای این امر تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس در خصوص دیدار عراقچی با رئیس مجلس لبنان نیز نوشت:دکتر عراقچی در گفتگوی امروز بعد از ظهر با نبیه بری رییس مجلس لبنان تاکید کرد: “حمایت مستمر ایران از لبنان و مقاومت در راستای موضع اصولی آن در رابطه با صلح و ثبات در کل منطقه است. جهان باید برای نجات دادن منطقه از مصیبت یک جنگ تحمیلی و ناخواسته متحد شود. نباید اجازه داد جنایات شنیع اسراییل در غزه، در لبنان هم تکرار شود.”

عراقچی همچنین عصر امروز جمعه با جمعی از شخصیت های فرهنگی، سیاسی و پارلمانی لبنان دیدار کرد. 

ادامه دیدارهای عراقچی در لبنان/ دیدار با رئیس مجلس و شخصیت‌های فرهنگی ـ سیاسی ـ پارلمانی

 عراقچی در این نشست، با تحسین اراده محکم مردم و مقاومت لبنان در دفاع از تمامیت سرزمینی و عزت این کشور، و ابراز تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهان مقاومت، تصریح کرد که اگرچه همه ما داغدار ضایعه بزرگ از دست دادن سید مقاومت و مجاهدین شجاعمان هستیم، اما نسبت به حقانیت راهمان و پیروزی نهایی بیش از هر زمانی ایمان داریم.

در این دیدار تعدادی از شخصیت های حاضر، ضمن تشریح وضعیت انسانی ناشی از تجاوزات مکرر دشمن صهیونیستی به مناطق مختلف غیرنظامی لبنان، از ملت و دولت ایران به خاطر حمایت های همه جانبه از لبنان و مواجهه مسئولانه با تحولات منطقه، قدردانی نمودند.

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *