اخبار خوبی در انتظار کی‌یف نیست/ اوکراین در آستانه شکست است

اخبار خوبی در انتظار کی‌یف نیست/ اوکراین در آستانه شکست است
خلاصه اخبار

یک رسانه انگلیسی به نقل از منبعی نظامی نوشت که ارتش این کشور بر این باور است که کی‌یف در آستانه شکست برابر مسکو است.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه دیلی‌اکسپرس انگلیس در گزارشی به نقل از منابع نظامی این کشور نوشت که لندن پیش‌بینی و چشم‌انداز شومی درباره جنگ اوکراین دارد و بر این باور است که کی‌یف در آستانه شکست در جنگ با مسکو قرار دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در طول هفته گذشته مشغول تبلیغات نقشه به اصطلاح «پیروزی» خود برای سران کشورهای غربی بوده است. براساس اعلام چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، زلنسکی قرار است آخر هفته جاری در پارلمان اوکراین و همچنین اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل، از طرح خود رونمایی کند. میخائیل پودولیاک، مشاور وی گفته است که آنچه زلنسکی قرار است به نمایندگان پارلمان اوکراین ارائه کند، تعداد مشخصی از تسلیحات درخواستی از حامیان غربی را شامل نمی‌شود.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، دیلی‌اکسپرس به نقل یک منبع نظامی نوشت که انگلیس به عنوان یکی از تامین‌کننده‌های اصلی سلاح برای اوکراین، به طور علنی از موضع قطعی کی‌یف در جنگ با مسکو حمایت کرده اما در ارزیابی‌های محافل خصوصی لندن که ژنرال‌های ارتش انجام داده‌اند، خبر خوبی در انتظار اوکراین نیست.

این روزنامه به نقل از این منبع که نخواست نامش فاش شود، نوشت: با یکی از افسران بسیار عالیرتبه ارتش انگلیس صحبت می‌کردم و او گفت که اوکراین در آستانه شکست در جنگ با روسیه قرار دارد و این مساله خیلی جدی است.

زلنسکی «نقشه پیروزی» خود را برای رهبران حامیان اصلی کی‌یف مطرح کرده و آغاز آن هم با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس بود. استارمر پس از اطلاع از این نقشه، گفت که «خیلی اهمیت دارد که ما بتوانیم تعهد خود را به حمایت از اوکراین نشان دهیم»!

کی‌یف خواستار صدور مجوز برای استفاده از موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» در عمق خاک روسیه شده است و گفته می‌شود که رفع این محدودیت‌ها، بخش اصلی نقشه پیروزی زلنسکی را تشکیل می‌دهد.

زلنسکی هفته گذشته امیدوار بود که بتواند در جمع حامیان کی‌یف در آلمان درباره نقشه خود تبلیغات و جلب حمایت کند اما این رویداد به دلیل لغو حضور بایدن، به تعویق افتاد.

به‌رغم پیشروی قابل توجه روسیه در میدان نبرد طی ماه‌های اخیر، پودولیاک در گفت‌وگویی مدعی شد که غرب با افزایش چشمگیر کمک نظامی می‌تواند نیروهای اوکراین را قادر به «مستاصل کردن و فراری دادن ارتش روسیه» کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده است که این کشور هرگونه حمله اوکراین به عمق خاک مسکو با استفاده موشک‌های دوربرد غربی را حمله مستقیم حامیان کی‌یف قلمداد کرده و پاسخ متناسب خواهد داد.

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *