اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم اردیبهشت 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم اردیبهشت 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب با سیگنال همراه شوید تا مهم ترین اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم اردیبهشت 1398) را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش سیگنال، رشد بی سابقه قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته و اخبار مثبت منتشرشده در بازار ارزهای دیجیتال از جمله مهم ترین رویدادهای هفته چهارم اردیبهشت 1398 بودند که در ادامه هر کدام را بصورت جداگانه بررسی خواهیم نمود:

استفاده استارباکس از بلاک چین مایکروسافت برای تضمین اصالت قهوه

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم اردیبهشت 1398)

کمپانی استارباکس قصد دارد با استفاده از یک سامانه بلاک چین دانه‌های قهوه را از مزرعه تا فنجان مشتریان ردیابی کند تا ازاین‌پس اطلاعات بیشتری را درباره محصولاتش به مصرف‌کنندگان ارائه دهد. این فرشگاه زنجیره ای قهوه سامانه خود را با همکاری مایکروسافت و با استفاده از سرویس بلاکچین آژور (Azure) ایجاد و بواسطه آن امکان رهگیری بلادرنگ و دیجیتال را برای زنجیره‌های تامین خود فراهم می‌کند.

قابلیت اجرای فول نود بیت کوین بر روی گوشی‌ بعدی  HTC

شرکت سازنده گوشی تلفن همراه اچ‌تی‌سی (HTC) قصد دارد که به مشتریانش امکان اتصال به بلاک چین بیت کوین را بدهد. فیل چن (Phil Chen)، روز شنبه (۲۱ اردیبهشت) در کنفرانس مجیکال کریپتو (Magical Ctrypto) در نیویورک از نسخه جدید و پایین رده تلفن همراه بلاک چینی خود با نام اکسودوس وان‌اس (EXODUS 1s) رونمایی کرد. او در ادامه اعلام کرد که این دستگاه قادر خواهد بود به عنوان یک فول نود برای شبکه بیت کوین عمل کند، به این معنی که مشتریان این امکان را دارند که کل داده‌های بلاک چین را بر روی دستگاه‌های خود ذخیره کنند.

آزمایش قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین از ماه جولای توسط بکت

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم اردیبهشت 1398)

“کلی لوفل” (Kelly Loeffler)، مدیرعامل بکت با انتشار پستی در وبلاگ بکت اعلام کرد که طی همکاری بسیار نزدیک با کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات‌متحده (CFTC)، به‌عنوان مرجع قانون‌گذار در نظارت بر قراردادهای مالی و محصولات مرتبط، قرار است تا قراردادهای آتی بیت کوین را در تابستان سال جاری میلادی به عرصه آزمایش بگذارند.

بنیان‌گذار اتریوم: مقیاس پذیری شبکه در کمتر از دو سال ۱۰۰۰ برابر می‌شود

جوزف لوبین (Joseph Lubin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم در مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف در 11 می گفت که بلاک چین اتریوم، طی ۱۸ الی ۲۴ ماه، ۱,۰۰۰ برابر مقیاس‌پذیرتر خواهد شد. این پروژه که اتریوم 2 یا سرنیتی (Serenity) نامیده می‌شود، به 4 فاز تقسیم خواهد شد و 8 گروه درحال حاضر درحال توسعه کلاینت‌های برای زنجیره جدید هستند.  بنا به گفته لوبین احتمالا در انتهای سال جاری فاز صفر اتریوم 2 کاملا اجرایی خواهد شد.

استفاده مایکروسافت از شبکه بیت کوین

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم اردیبهشت 1398)

مایکروسافت، اولین زیرساخت غیرمتمرکزی که مستقیما بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است را راه‌اندازی می‌کند. این غول فناوری با این حرکت به اولین شرکت بزرگی تبدیل خواهد شد که زیرساختی را بر روی بلاک چین بیت کوین پیاده‌سازی می‌کند.این پروژه متن باز که یون (Ion) نامیده می‌شود با ساز و کار اصولی این که شبکه‌ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، سر و کار دارد و بر روی توسعه ابزار احراز هویت غیرمتمرکز تأکید دارد.

تاخیری دیگر برای ETF بیت کوین

روز سه شنبه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بار دیگر تصمیم گیری درباره تصویب یا رد یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای بیت کوین، متعلق به شرکت بیت‌وایز(Bitwise) را به تعویق انداخت. پس از انتشار آخرین سند مربوط به صندوق پیشنهادی بیت وایز در روزنامه فدرال رجیستر و همچنین اتمام مهلت پاسخگویی، یک دوره دریافت دیدگاه‌های عمومی به مدت سه هفته برگزار خواهد شد.

کیف‌پول ارز دیجیتال سامسونگ در مدل‌های بیشتری از سری گلکسی بکار خواهد رفت

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم اردیبهشت 1398)

غول کره‌ای محصولات الکترونیکی، سامسونگ، در حال برنامه‌ریزی است تا قابلیت‌های ارز دیجیتال و بلاک چین را بر روی دیگر گوشی‌های سری گلکسی نیز ارائه دهد. این شرکت قصد دارد امکان دسترسی به برنامه کیف‌پول دیجیتالی خود را حتی بر روی مدل‌های پایین‌رده هم فراهم آورد و قابلیت‌ها و ویژگی‌های ارز دیجیتال را در حوزه‌ وسیع‌تری از محصولاتش گسترش دهد. با توجه به کاربران زیاد گوشی‌های سامسونگ، این حرکت غول کره‌ای می‌تواند برای پذیرش ارزهای دیجیتال اتفاقی مثبت باشد.

تذکر ناجا به اصناف درباره ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتال تلگرام

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از پایگاه صبحانه آنلاین بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲ مقام مسئول ناجا در ۲ استان مهم کشور یعنی اصفهان و فارس با ارسال بخشنامه هایی برای اصناف و اتحادیه های استان مربوطه، متذکر شده اند هرگونه خرید و فروش ارز دیجیتال تلگرام با نام «گرام» ممنوع است. در این ابلاغیه که مربوط به اواخر فروردین ماه سال جاری است، از واحدهای صنفی تحت پوشش خواسته شده در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را اعلام و مسئولان مربوطه را مطلع کنند چراکه باعث بروز اخلال در نظام اقتصادی کشور می شود.

استفاده غول صنعت برق جهان از شبکه اتریوم

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم اردیبهشت 1398)

شرکت EDF، پنج مین شرکت بزرگ دنیا در صنایع برق که ارزش آن در بازار به چیزی در حدود ۳۳ میلیارد دلار می‌رسد، به‌تازگی نرم‌افزار شبیه ساز خود را با عنوان GPUSPH بر روی پلتفرم iExec راه‌اندازی کرده است. پلتفرم iExec خود بر روی شبکه اصلی اتریوم فعالیت می‌کند و به عنوان یک برنامه غیرمتمرکز (Dapp) موفق شناخته می‌شود. با این کار، شرکت EDF می‌تواند بررسی کند که فعالیت نرم افزارش بر روی بلاک چین چه تفاوتی با روش‌های پردازش سنتی دارد.

ممنوعیت فعالیت کاربران ایرانی در سایت لوکال بیت کوینز

لوکال بیت کوینز (localbitcoins) که در بین معامله‌گران ایرانی ارز دیجیتال یک پلتفرم شناخته‌شده محسوب می‌شود، طبق مشاهدات چند روز گذشته از فعالیت کاربران ایرانی در وب سایت خود جلوگیری کرده است. این اقدام سوال‌برانگیز صرافی که با بستن آی‌ پی‌های ایران به وقوع پیوسته، نگرانی‌هایی درباره خرید بیت کوین و نگهداری آن در این پلتفرم به وجود آورده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.