اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول خرداد 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول خرداد 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب با سیگنال همراه شوید تا مهم ترین اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول خرداد 1398) را مورد بررسی قرار دهیم.

گزارش های منتشرشده در رابطه با ارز دیجیتال فیسبوک و اخبار مثبت منتشرشده در بازار از جمله مهم ترین رویدادهای هفته اول خرداد 1398 بودند که در ادامه هر کدام را بصورت جداگانه بررسی خواهیم نمود:

فیس‌بوک شرکت ارز دیجیتال لیبرا را در سوئیس ثبت کرد

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول خرداد 1398)

به نقل از رویترز و به گزارش کوین‌دسک، فیس‌بوک در تاریخ ۲ می (۱۲ اردیبهشت) شرکت جدیدی را با نام لیبرا نتورکس (Libra Networks)، در ژنو ثبت کرده است. این اتفاق با اولین یورش غول فناوری به سمت فناوری بلاک چین همراه شده که درواقع راه‌اندازی ارز دیجیتال خودش است. هلدینگ جهانی فیس‌بوک در این شرکت جدید سهام‌دار است و در راستای برنامه‌هایی که برای این شرکت ثبت شده در سوئیس در نظر گرفته شده، خدماتی از قبیل کمک مالی و تکنولوژیکی و توسعه سخت‌افزاری ارائه خواهد داد.

آغاز فرآیند انحلال صرافی ارز دیجیتال کریپتوپیا

صرافی ارز دیجیتال کریپتوپیا (Cryptopia) که دفتر مرکزی آن در نیوزلند قرار دارد، سرویس‌های خرید و فروش خود را به حالت تعلیق در آورده و در اطلاعیه مطبوعاتی‌ که در روز ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) منتشر شد، اعلام کرد که در حال تسویه امور و انحلال شرکت است. اعلام انحلال صرافی کریپتو پیا به دنبال دو هک جداگانه در ژانویه امسال و از دست دادن بیش از 16 میلیون دلار صورت می‌گیرد.

بانک مرکزی اروپا: ارزهای دیجیتال پرریسک هستند

بانک مرکزی اروپا در گزارشی تحت عنوان «دارایی‌های ارز دیجیتال: ارتباط ثبات مالی، سیاست مالی، پرداخت، و زیرساخت‌های بازار»، تأثیر احتمالی ارزهای دیجیتال بر توسعه اقتصادی و سیاست‌های مالی را مورد بررسی قرار داده است. طبق اعلام این بانک، ارزهای دیجیتال تاثیر محسوسی بر اقتصاد و سیاستهای مالی ندارند و گسترش ارزهای دیجیتال همچنان محدود خواهد بود؛ از آنجایی که قیمت دارایی‌های دیجیتال همچنان پر نوسان باقی می‌ماند، تنها تعداد کمی از افراد حاضر به خریدوفروش کالا و خدمات با استفاده از ارز دیجیتال خواهند بود.

امکان ارسال ارزهای دیجیتال در پیام رسان واتس اپ

کاربران واتس‌اپ از این پس قادر خواهند بود که ارزهای دیجیتال بیت کوین و لایت کوین را در این پیام‌رسان به یکدیگر ارسال کنند. این قابلیت که به وسیله سرویس Lite.Im ارائه می‌شود، انتقال ارزهای دیجیتال را برای عموم مردم ممکن خواهد ساخت. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید ربات Lite.Im را اضافه کرده و دستورات مربوط را اجرا کنند.

لازم به اشاره است که این قابلیت به صورت یک سرویس واسطه عمل می‌کند و فیس‌بوک یا واتس‌اپ دخالتی در تراکنش‌های بیت کوین ندارد. همچنین مالک اصلی بیت کوین‌های ارسالی و دریافتی خود کاربران نیستند و این شرکت به عنوان طرف سوم، دارایی‌های دیجیتال کاربرانش را نگهداری می‌کند.

جاستین سان: ترون تا آخر امسال به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تراکنش روزانه خواهد رسید

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول خرداد 1398)

جاستین سان روز چهارشنبه هفته گذشته در کنفرانس برگزارشده در شهر نیویورک برای یک گفتگو به پیت ریزو از سایت کوین‌دسک پیوست و درباره نحوه خرج کردن میلیون‌ها ترون، بازاریابی برای پروتکل و مسائل بیت تورنت صحبت کرد. جاستین سان در این گفتگو ادعا کرده است که تعداد تراکنش‌های ترون تا آخر امسال به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تراکنش در روز خواهد رسید.

موزیلا فایرفاکس به استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال پایان می‌دهد

به گزارش کوین تلگراف، آخرین نسخه مرورگر محبوب و متن‌باز “فایرفاکس” (Firefox)، با عنوان “کوانتوم” (Quantum) از قابلیت جدیدی برخوردار خواهد بود که مانع از استخراج‌های ناخواسته از مرورگر کاربر می‌شود. پیش از این نیز موزیلا همکاری خود را با یک شرکت مرتبط با حریم خصوصی با عنوان “دیسکانکت” (Disconnect) آغاز کرده بود. در نتیجه این همکاری نسخه جدیدی از مرورگر فایرفاکس عرضه می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا قابلیتی را فعال کنند که جلوی حملات مشابه احتمالی و استفاده از دستگاه آنها به‌عنوان یک ماینر را می‌گیرد.

تعویق دوباره تصمیم‌گیری درباره ETF بیت کوین

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول خرداد 1398)

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بار دیگر تصمیم‌گیری در خصوص صندوق قابل معامله در بورس پیشنهادشده را به تعویق انداخت. تاکنون شاهد پیشنهادات گسترده‌ای از سوی شرکت‌ها و افراد مختلفی برای ETF بیت کوین به SEC بوده‌ایم، اما این پیشنهادها یا رد و یا با تأخیر‌های طولانی روبرو شده‌اند. این بار نیز طرح پیشنهادی درباره صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین ون‌اک/سالید‌اکس بار دیگر به تعویق افتاد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.