اتصال موفقیت‌آمیز خودپرداز بیت کوین به شبکه لایتنینگ

اتصال موفقیت‌آمیز خودپرداز بیت کوین به شبکه لایتنینگ
خلاصه اخبار

فلیکس وایس (Felix Weis) که یک پژوهشگر و توسعه‌دهنده سرشناس در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود، توانست اولین تراکنش دستگاه خودپرداز بیت کوین را بر بستر شبکه لایتنینگ با موفقیت به انجام رساند.

به گزارش سیگنال به نقل از ارزنگار، آقای وایس در روز ۳۱ مارس ۲۰۱۹ (۱۱ فروردین ۹۷) این خبر را منتشر کرد. این کار در طی رویداد لایتننیگ هک‌دی (Lightning Hackday) در هنگ‌کنگ صورت گرفت. در ویدئوی زیر که در حساب توئیتر فلیکس وایس منتشر شده، جزئیات این تراکنش را مشاهده می‌کنید.

او در توضیح بیشتر این اقدام نوشت:

«هنوز اشکالات زیادی وجود دارد، با این حال این شیوه با دو کیف پول موبایلی به خوبی کار کرد.»

افزایش ظرفیت شبکه لایتنینگ به بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین

روز به روز به اشتیاق علاقمندان در دنیای ارزهای دیجیتال به شبکه لایتنینگ افزوده می‌شود. کارمزد بسیار ناچیز (در مقایسه با کارمزدهای معمول شبکه بیت کوین) و نیز سرعت بسیار بالا از اصلی‌ترین دلایل استقبال از شبکه لایتنینگ به شمار می‌رود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که گسترش شبکه لایتنینگ می‌تواند به افزایش کاربران بیت کوین و نیز تراکنش‌های صورت گرفته با آن بیانجامد. این شبکه به قدری برای فلیکس وایس جذاب بود که سبب شد او در فهرست ارزهای دیجیتال برتر، نمره بیت کوین را از «سی منفی» به «بی منفی» (خوب) افزایش دهد. از دیدگاه او، شبکه لایتنینگ سبب بهبود جایگاه بیت کوین می‌شود. او در گزارش با عنوان «سایه‌های تاریک با آینده‌ای روشن» (Dark Shadows with a Bright Future) که در مارس ۲۰۱۹ منتشر شده به این مساله پرداخته است.

در این ارزیابی ۴ عامل کلیدی یعنی «میزان پذیرش»، «فناوری»، «ریسک» و «پاداش» برای هر کدام از ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است. او با اشاره به اثرات پدیده شبکه لایتنینگ بر وضعیت بیت کوین می‌نویسد: «بیت کوین با پدیده شبکه لایتنینگ بهبود یافته است و بهترین گزینه برای ذخیره ارزش برای سرمایه‌گذاران و پس‌اندازکنندگان به شمار می‌رود.»

شبکه لایتنینگ یک شبکه نامتمرکز است که شرکت‌کنندگان در آن می‌توانند کانال‌هایی برای پرداخت‌های خود ایجاد کنند. این پرداخت‌ها بدون ثبت بر روی شبکه بلاک چین انجام می‌شود. تراکنش‌ها بین این کانال‌ها صورت می‌گیرد. همه تراکنش‌های صورت گرفته در نهایت به عنوان یک تراکنش در شبکه بلاک چین ثبت می‌شود. در واقع پس از اتمام تراکنش‌ها، شبکه پرداخت بسته شده و همه آنها در قالب یک تراکنش به شبکه بلاک چین بیت کوین ارسال می‌شود. در واقع، فارغ از اینکه چند تراکنش صورت گرفته، فقط دو بار به شبکه بلاک چین بیت کوین نیاز است که یکی در هنگام ایجاد کانال و دومی هم پس از بستن آن است.

بر اساس آمار سایت ۱ML که مرجع آمار شبکه لایتنینگ بیت کوین به شمار می‌رود، ۷۷۵۷ گره و ۳۹۱۴۹ کانال در این شبکه وجود دارد. همچنین ظرفیت کل شبکه نیز به بیش از ۱۰۵۸ بیت کوین رسیده است.

منبع: arznegar.com