اتحاد و انسجام ملی مولفه مهم توان بازدارندگی یک کشور است

اتحاد و انسجام ملی مولفه مهم توان بازدارندگی یک کشور است
خلاصه اخبار

ایسنا/خراسان رضوی نائب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: وحدت و همبستگی ملی سبب افزایش قدرت و اقتدار می‌شود و هنگامی‌که قدرت وجود داشته باشد، بازدارندگی‌ به دست می‌آید.

عثمان سالاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مولفه‌های موثر در افزایش توان بازدارندگی یک کشور، اظهار کرد: مولفه اصلی در بازدارندگی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی است. در واقع مهم‌تر از همه، این است که حول رهبر واحد قرار بگیریم که این امر در کشور ما محقق و مسجل است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد در کشور افزود: وحدت و همبستگی ملی سبب افزایش قدرت و اقتدار می‌شود و هنگامی‌که قدرت وجود داشته باشد، بازدارندگی‌ به دست می‌آید، اما هنگام اختلاف و انشعاب، دشمن از فرصت سوءاستفاده کرده و علیه منافع ملی ما اقدام می‌کند.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با اشاره به اهمیت دیپلماسی در افزایش توان بازدارندگی کشور، بیان کرد: در عصر ارتباطات و اطلاعات زندگی می‌کنیم و به هر میزان که دیپلماسی فعالانه‌ای در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشیم، موفق‌تر هستیم. اکنون در یک جنگ روانی قرار داریم و دشمن هر لحظه شایعاتی را منتشر می‌کند و می‌خواهد اذهان عمومی را مخدوش کند تا افکار عمومی خارجی و داخلی علیه نظام ما بسیج شوند. 

سالاری تاکید کرد: اکنون کشور ما به لحاظ اقتدار نظامی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و آحاد مردم در حمایت از نظام و رهبری هم‌نظر و متحدند. باید با تبیین حقایق برای مردم، این اتحاد را به تمام حوزه‌ها تسرّی دهیم تا نقشه‌های دشمنان خنثی شود. 

نائب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: دشمن طوری وانمود می‌کند که بین ملت ایران و حاکمیت فاصله‌ وجود دارد، در حالی‌که چنین نیست. در مراسم نماز جمعه‌ و بزرگ‌داشت شهید سیدحسن نصرالله شاهد بودیم با وجود تهدیدات دشمن، چه جمعیت عظیمی حضور یافتند. نیاز است که این اخبار منعکس شود.

وی ادامه داد: دیپلمات‌های ما باید با حضور در کشورهای مختلف از موضع حق‌طلبانه جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند. این سبب می‌شود فشار مضاعفی از سوی افکار عمومی علیه نظام سلطه جهانی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی وارد شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *