اتحادیه عرب خاموش و خنثی است/ صهیونیست‌های خونخوار به جان جهان عرب افتاده‌اند

اتحادیه عرب خاموش و خنثی است/ صهیونیست‌های خونخوار به جان جهان عرب افتاده‌اند
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- تحلیلگران مصری ضمن انتقاد شدید از عدم واکنش موثر از سوی کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، آن را عامل تشویق صهیونیست‌ها به ارتکاب جنایات بیشتر علیه جهان عرب دانست.

به گزارش امروز دوشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و واکنش منفعلانه کشورهای عربی، انتقاد تحلیلگران و شخصیت های دانشگاهی جهان عرب را به همراه داشته است.

«عالیه المهدی» رئیس سابق دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه قاهره ضمن انتقاد شدید از عدم واکنش موثر از سوی کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، آن را عامل تشویق صهیونیست‌ها به ارتکاب جنایات بیشتر علیه جهان عرب دانست.

وی افزود: امروز غزه و لبنان و حتی سوریه و فردا بقیه کشورها هدف حملات اشغالگران قرار می‌گیرند. سکوت کشورهای عربی درست نیست زیرا پس از اینکه حملات به لبنان و غزه تمام شد نوبت بقیه می‌رسد. این همه خواری و خفت عربی برای چیست؟ چرا اتحادیه عرب ناامید کننده یک جلسه هم برگزار نمی‌کند و یک موضع گیری هم علیه اسرائیل ندارد؟ اگر ما در برابر این دشمن جنایتکار متحد بودیم آنچه امروز می‌بینیم هرگز رخ نمی داد.

رئیس سابق دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه قاهره ابراز امیدواری کردکه ایران سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد زیرا از نگاه او این تنها راه بازدارندگی درباره توحش رژیم صهیونیستی است.

«احمد السید النجار» رئیس سابق مرکز الاهرام نیز گفت: صهیونیست‌ها به خونریزی فرزندان ما مشغول هستند و دنیا تماشاگر و رژیم های عربی کار نمی‌کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت واکنش کوبنده به جنایات صهیونیست‌ها بیان کرد: چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان. اشغالگران دست به اشغالگری، بازداشت، شکنجه، کشتار، تخریب منازل و مزارع زده و ستم کرده و در مبارزه در راه آزادی و استقلال باید واکنش ها گسترده باشد.

به گزارش ایرنا ، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات تجاوزکارانه به نوار غزه از ارتکاب هیچ جنایتی دریغ نکرده است و بی‌توجه به قوانین بین‌المللی کودکان، زنان، کادر درمان و خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد.

پیشتر جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، خواستار جرم‌انگاری جنایات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران از سوی نهادهای بین‌المللی شد و تاکید کرده بود که جنایات علیه این قشر، نتوانست تروریسم رژیم اسرائیل را پنهان کند.

همچنین رژیم صهیونیستی با حملات به غیرنظامیان در لبنان شمار زیادی را به خاک و خون کشیده است و این در حالی است که مدعیان حقوق بشر ساکت و تماشاگر اوضاع در غزه و لبنان هستند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *