آیا کمیسیون بورس آمریکا ETFهای اسپات اتریوم را تایید می‌کند؟

آیا کمیسیون بورس آمریکا ETFهای اسپات اتریوم را تایید می‌کند؟

به نظر می‌رسد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قصد دارد درخواست‌ شرکت‌های مختلف برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم را رد کند؛ زیرا جلسات آژانس مذکور با شرکت‌های متقاضی آینده چندان روشنی را برای این صندوق‌ها ترسیم نکرده است.

گزارش رویترز نشان می‌دهد که SEC به احتمال زیاد از تایید ETFهای اسپات اتریوم خودداری می‌کند. این آژانس تا حدود یک ماه دیگر باید سرنوشت صندوق‌های مذکور را مشخص کرده و تا پایان مه (اوایل خرداد) هم فرصت دارد درخواست شرکت ون‌اک (VanEck) و آرک اینوست (Ark Invest) را برای همیشه رد یا تایید کند

با این حال، رویترز به نقل از ۴ منبع ناشناس ولی معتبر اعلام کرد که در جلسات بین SEC و شرکت‌های متقاضی درباره جزییات ETFهای اسپات اتریوم صحبت نشده‌ است. به نظر آن‌ها این جلسات یک طرفه بوده و در آن‌ها جزییات دقیق صندوق‌های مذکور پوشش داده نشده است.

با این حال شرکت‌های متقاضی ETFهای اسپات اتریوم باور دارند که بازار برای این صندوق‌ها آماده است. آن‌ها تاکید کرده‌اند که قراردادهای فیوچرز اتریوم از سال ۲۰۲۳ تایید شده‌اند و همین مسئله نشان می‌دهد ETFهای اسپات این ارز دیجیتال هم به موفقیت نسبی خواهند رسید.

با وجود این منابع رویترز اعلام کرده‌اند که SEC هیچ سوال خاصی درباره صندوق‌های مذکور نپرسیده و نگرانی‌های خود را مطرح نکرده است. شایان ذکر است که رویکرد خنثی SEC نسبت به ETFهای اسپات اتریوم با رویکرد آژانس مذکور در ماه‌های منتهی به تصویب ETFهای اسپات اتریوم تفاوت زیادی دارد. در آن زمان آژانس‌ مذکور با شرکت‌های مختلف جلسات متعددی را برگزار می‌کرد و همین تفاوت‌ها، کارشناسان را نسبت به تایید ETFهای اسپات اتریوم نااامید کرده است.

تاد روزنبلوت (Todd Rosenbluth)، یکی از مدیران شرکت Vettafi، اظهار داشته است:

  • به نظر می‌رسد که تایید ETFهای اسپات اتریوم تا اواخر سال 2024 یا حتی بیشتر به تعویق بیفتد. موضع SEC همچنان مبهم است.

منبع: Zycrypto

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:
برچسب‌ها