آیا صرافی کوکوین هم به سرنوشت FTX مبتلا خواهد شد؟

آیا صرافی کوکوین هم به سرنوشت FTX مبتلا خواهد شد؟

بعد از اینکه وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اتهامات کیفری جدیدی را به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی (AML) علیه صرافی کوکوین مطرح کرد؛ جانی لیو (Johnny Lyu)، مدیرعامل آن، در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که این اتهامات بر ثبات این صرافی تاثیر نخواهد گذاشت. علاوه بر این او به کاربران کوکوین اطمینان داد که وجوه آن‌ها در امنیت کامل قرار دارد. لیو خاطرنشان کرد:

  • دارایی‌های شما نزد ما امن  است. تیم ما و همین طور من، مرتب در مورد پیشرفت پرونده کوکوین صحبت خواهیم کرد.

صرافی کوکوین نیز در بیانیه رسمی خود اعلام کرد که تیم حقوقی این پلتفرم در حال بررسی جزئیات پرونده DOJ است. این صرافی نیز به کاربران خود اطمینان داد که وجوه آن‌ها کاملا امن است. دادستانی ایالات متحده در منطقه جنوبی نیویورک در تاریخ ۲۶ مارس (۷ اسفند) از کیفرخواست DOJ علیه کوکوین و بنیان‌گذاران آن، یعنی چون گان (Chun Gan) و که تانگ (Ke Tang) به اتهام فعالیت غیرقانونی و عدم رعایت قوانین AML خبر داد. در این کیفرخواست، کوکوین و بنیان‌گذاران آن به نقض قانون رازداری بانکی آمریکا (Bank Secrecy Act) و اداره یک کسب‌و کار غیرقانونی متهم شدند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

دامیان ویلیامز (Damian Williams)، دادستان ارشد آمریکا، با اشاره به این اتهامات اعلام کرد که کوکوین و بنیان‌گذاران آن علی‌رغم داشتن تعداد قابل توجهی کاربر در این کشور؛ از اجرای قوانین آمریکا اجتناب کرده‌اند. DOJ ادعا می‌کند که کوکوین تلاش کرده است حضور مشتریان آمریکایی در پلتفرم خود را پنهان کند اما بارها پلتفرمش را در شبکه‌های اجتماعی به عنوان پلتفرمی برای معاملات ناشناسِ کاربران آمریکایی تبلیغ کرده است.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، اعلام کرده است:

  •  برداشت‌های بیت کوین و اتریوم عمدتاً توسط معامله‌گران خرد افزایش یافته اما تأثیر کمی بر ذخایر کوکوین داشته است. به نظر می‌رسد آن‌ها وجوه مشتریان را با هم ترکیب نمی‌کنند و ذخایر کافی برای پردازش برداشت‌های کاربران دارند.
بحران صرافی کوکوین
ذخایر صرافی کوکوین

منبع:  Cointelegraph و Cryptoslate

برچسب‌ها