آیا زمان رشد آلت کوین‌ها فرا رسیده‌ است؟

آیا زمان رشد آلت کوین‌ها فرا رسیده‌ است؟

به گفته تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، بازار آلت کوین‌ها در حال حاضر در «مرحله انباشت مجدد» قرار دارد و پس از بازیابی حمایت کلیدی خود، می‌تواند «رالی دوم چرخه فعلی‌اش» را شروع کند. تحلیلگر ناشناسی به اسم «Mags» اعلام کرده است:

  • آلت ‌کوین‌ها بعد از یک دوره انباشت ۵۲۵ روزه، به طور میانگین فقط ۵۸ درصد افزایش یافته‌اند.

مرحله انباشت زمانی اتفاق می‌افتد که بازار به کف خود رسیده باشد. در نتیجه قیمت آلت کوین‌‌ها هم به کف می‌رسد. شایان ذکر است که از ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) مارکت کپ بازار آلت کوین‌ها حدوداً 33 درصد کاهش یافته است.

این تحلیلگر نمودار زیر را منتشر کرد و توضیح داد که علی‌رغم این اصلاح، آلت کوین‌ها از زمان خروج خود از فاز انباشت تنها 58 درصد افزایش یافته‌اند. به نظر او این مسئله نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها هنوز پتانسیل زیادی برای رشد بیشتر دارند. او به همین خاطر خاطرنشان کرد:

  • این اصلاح آلت کوین‌ها احتمالاً فقط برای انباشت مجدد آن‌ها قبل از یک رالی جدید است.

داده‌های پلتفرم بیت فورمنس (Bitformance) نشان می‌دهد که در سه ماه گذشته، شاخص هم وزن 200 آلت کوین بیشتر از ۵۵ درصد کاهش یافته است. این شاخص هم وزن ارزهای دیجیتال را به طور مساوی و بدون توجه به مارکت کپ آن‌ها در نظر می‌گیرد.

سقوط این شاخص نشان می‌دهد که آلت کوین‌های کوچکی که مارکت کپ کمی دارند، عملکرد ضعیف‌تری در برابر بیت کوین داشته‌اند. این مسئله نشان می‌دهد که فصل آلت کوین‌ها (یا همان آلت سیزن) هنوز فرا نرسیده است.

نمودار بازار آلت کوین‌ها

شاخص TOTAL3 (مارکت کپ بازار بدون در نظر گرفتن مارکت کپ بیت کوین و اتریوم) هم نشان می‌دهد که بازار آلت کوین‌ها باید محدوده حمایتی ۶۰۰ تا ۶۲۴ میلیارد دلار را پس بگیرد تا سپس بتواند حرکت صعودی جدیدی را شروع کند.

شاخص TOTAL3

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها