آیا جایگزینی کامل بیت‌کوین با طلا امکان پذیر است؟

آیا جایگزینی کامل بیت‌کوین با طلا امکان پذیر است؟
خلاصه اخبار

یک سرمایه‌گذار رمزارزی ادعا می‌کند در صورتی که بیت‌کوین بتواند به‌ طور کامل جایگزین طلا شود، ارزشی معادل ۳۵۰ هزار دلار خواهد داشت

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، فلز طلا از گذشته تاکنون به عنوان یک روش ذخیره‌ی دارایی استفاده می‌شود. اما با ظهور بیت‌کوین عصر جدیدی در حوزه‌ی مالی شکل گرفت و بیت‌کوین به عنوان جایگزینی برای طلا مطرح شد.

بر اساس ادعای HodlWhale که یک سرمایه‌گذار رمزارزی است، در صورتی که ارزش طلای در گردش جهان توسط بیت‌کوین جذب شود، قیمت این رمزارز به ۳۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

آیا جایگزینی کامل بیت‌کوین با طلا امکان پذیر است؟

این دیدگاه بی اساس نیست. بر اساس گزارش رسانه‌ها، ارزش کل طلای در گردش جهان تقریبا ۷٫۸۳ تریلیون دلار است، در حالی که بازار بیت‌کوین‌ ۹۴ میلیارد دلار ارزش دارد. Crypto Voices، که یک گروه تحقیقاتی و آنالیز صنعت رمزارزی است، تخمین می‌زند در صورتی که بیت‌کوین کاملا جایگزین طلا شود، ارزش هر بیت‌کوین به ۴۵۰ هزار دلار خواهد رسید. این ارزیابی اختلاف ۱۰۰ هزار دلاری با برآورد HodlWhale را نشان می‌دهد.

آیا جایگزینی کامل بیت‌کوین با طلا امکان پذیر است؟

در حالی که با در نظر گرفتن بازار نزولی قیمت بیت‌کوین در سطح کمینه قرار دارد و این دیدگاه پوچ به نظر می‌رسد، برخی اعتقاد دارند بیت‌کوین همانطور که سرمایه‌گذاران انتظار دارند، به طلای دیجیتالی تبدیل خواهد شد.


آیا بیت‌کوین قادر خواهد بود جایگزین طلا شود؟

Adamant Capital که یک صندوق دارایی بیت‌کوین است و توسط تیور دمیستر(Tuur Demeester) که یک سرمایه‌گذار بلند مدتی است، اداره می‌شود. این صندوق در هفته‌ی گذشته گزارشی را در ارتباط با وضعیت کنونی بازار رمزارزی ارائه کرد.

نویسندگان این گزارش با توجه به خرید و جمع‌آوری رمزارزها توسط نهنگ‌ها(کسانی که دارایی رمزارزی زیادی را در اختیار دارند)، امیدواری در بازار رمزارزی و امکان کاهش قیمت‌ها با توجه به شرایط، انتظار دارند که بیت‌کوین دارایی‌های سنتی همانند دارایی‌های ذخیره و دارایی‌هایی که برای حفظ ارزش نگهداری می‌شوند را نابود کند.

آیا جایگزینی کامل بیت‌کوین با طلا امکان پذیر است؟


گزارش اخیر ما با نام «ذخیره‌ی سنگین بیت‌کوین(Bitcoin in Heavy Accumulation)» منتشر شده است. این‌ گزارش را مطالعه کنید.

این شرکت توسعه‌ی روش‌های مقیاس‌بندی بیت‌کوین همانند رشد چشمگیر شبکه‌ی لایتنینگ(Lightning Network)، افزایش تعداد زنجیره‌های جانبی؛ افزایش حضور موسسات و گسترش ساختار مالی این صنعت از طریق قرارداد‌های آتی Bakkt و نزدک(Nasdaq) و غیره را نیز بررسی کرده است. افزایش جامعه‌ی بیت‌کوین نشان می‌دهد که این رمزارز می‌تواند به «طلای دیجیتالی و دارایی رزرو» تبدیل شود.

تایلر وینکلوس(Tyler Winklevoss) بنیانگذار صرافی Gemini اظهار داشت: «بیت‌کوین ویژگی‌های بهتری نسبت به خود طلا ارائه می‌کند» این دیدگاه در بسیاری از سرمایه‌گذاران بلند مدت رمزارزی وجود دارد. وی به ویژگی قابل حمل بودن، سازگاری با جامعه‌ی دیجیتال کنونی، کمیاب بودن نسبت به طلا، تمرکز زدایی و این‌که برخلاف دارایی‌های سنتی در برابر سانسور مقاومت بالایی دارد، اشاره کرد.

این کارآفرین رمزارزی تنها برتری طلا نسبت به بیت‌کوین را تاریخچه‌ی ۳ هزار ساله‌ی آن عنوان می‌کند.

منبع: coinit.ir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.