آیا آلت سیزن نزدیک است؟ دنبال این ۳ سیگنال در ماه آینده باشید

آیا آلت سیزن نزدیک است؟ دنبال این ۳ سیگنال در ماه آینده باشید
خلاصه اخبار

از زمان رکوردشکنی بیت کوین در ماه مارس، بازار رمزارزها و به خصوص آلت کوین‌ها با چالش مواجه شده‌اند و روند نزولی بر آنها غالب بوده است. با این حال، به گفته تحلیلگران، تعدادی از شاخص‌های کلیدی از رالی چشمگیر آلت کوین‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند. به گزارش میهن بلاکچین، تحلیلگران می‌گویند برای تحقق …

از زمان رکوردشکنی بیت کوین در ماه مارس، بازار رمزارزها و به خصوص آلت کوین‌ها با چالش مواجه شده‌اند و روند نزولی بر آنها غالب بوده است. با این حال، به گفته تحلیلگران، تعدادی از شاخص‌های کلیدی از رالی چشمگیر آلت کوین‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند.

به گزارش میهن بلاکچین، تحلیلگران می‌گویند برای تحقق آلت سیزن، معامله‌گران باید در ماه آینده به سیگنال‌های سه شاخص TOTAL2، دامیننس بیت کوین و شاخص آلت سیزن توجه کنند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

آیا آلت کوین‌ها آماده جهش هستند؟

از دید تکنیکال، شاخص TOTAL2 که مارکت کپ ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را نشان می‌دهد بالاتر از خط روند صعودی که از سال 2017 تاکنون برقرار است قرار داد. این اتفاق از قدرت بازار آلت کوین‌ها خبر می‌دهد.

مگس (Mags)، تحلیلگر بازار کریپتو در توییتی در این باره نوشته است:

مارکت کپ بازار آلت کوین‌ها در حال آزمایش حمایت بلندمدتی است که در هشت سال گذشته پابرجا بوده است.

آزمایش مجدد این خط حمایت چند ساله سیگنال صعودی مهمی است که از کاهش قدرت روند نزولی فعلی و افزایش فشار خرید خبر می‌دهد؛ اتفاقی که می‌تواند قیمت آلت کوین‌ها را افزایش و به آلت سیزن منجر شود.

این تحلیلگر در ادامه نوشته است:

با توجه به روند صعودی بیت کوین، به نظر می‌رسد بازار برای یک رالی چشمگیر آماده می‌شود. زمان افزایش قیمت فرا رسیده است.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین در نزدیکی مقاومت 69٬000 دلاری خود قرار دارد. در صورتی که این ارز دیجیتال بتواند این مقاومت را به سمت بالا بشکند و شاخص TOTAL2 نیز بالاتر از خط روند بلندمدت خود باقی بماند، می‌توان گفت بازار برای بازگشت به روند صعودی آماده شده است.

مارکت کپ آلت کوین‌ها - منبع: Mags
مارکت کپ آلت کوین‌ها – منبع: Mags

در همین حال، ماستش (Moustache)، دیگر تحلیلگر معروف بازار از خروج مارکت کپ آلت کوین‌ها از یک الگوی وج نزولی در حال گسترش خبر داده است.

وی در این باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم ظرف 1 تا 2 هفته آینده، شاخص TOTAL2 شکست صعودی اجتناب‌ناپذیری را از الگوی وج نزولی گسترده 7.5 ماهه خود تجربه خواهد کرد.

به گفته این تحلیلگر، کاهش 11٪ اخیر شاخص TOTAL2 از 981 میلیارد دلار به 873 میلیارد دلار در بازه 21 تا 25 اکتبر تنها یک «انحراف» از روند کلی بازار است:

جهش هیولاگونه قیمت برای آلت کوین‌ها نزدیک است!

نمودار شاخص TOTAL2 - منبع: Moustache
نمودار شاخص TOTAL2 – منبع: Moustache

هنوز در بیت کوین سیزن قرار داریم

یکی از شاخص‌هایی که معمولا برای ارزیابی آلت سیزن استفاده می‌شود، دامیننس بیت کوین است که سهم بازار این رمزارز نسبت به مارکت کپ کلی بازار کریپتو را اندازه‌گیری می‌کند.

این شاخص از ابتدای سال 2023 روندی صعودی را تجربه کرده و در تاریخ 25 اکتبر، یعنی سه روز پیش به بالاترین سطح سه و نیم سال گذشته، یعنی 59.75٪ رسیده است.

در زمان نگارش این مطلب، دامیننس بیت کوین 59.56٪ است و همچنان در روند صعودی قرار دارد. این نشان می‌دهد که به جای آلت سیزن، هنوز هم در بیت کوین سیزن یا فصل بیت کوین قرار داریم.

نمودار دامیننس بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار دامیننس بیت کوین – منبع: TradingView

کریپتو بانتر (Crypto Banter)، تحلیلگر معروف کریپتو می‌گوید زمانی که دامیننس بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یابد، فصل آلت کوین‌ها فرا می‌رسد.

در همین حال اما تحلیلگری به نام یودا (Yoddha) معتقد است دامیننس بیت کوین در الگوی وج صعودی‌ای در حال افزایش است که در نهایت به کاهش قریب‌الوقوع آن منجر خواهد شد.

توییت یودا
منبع: Yoddha

تحلیلگر دیگری با نام کریپتو روور (Crypto Rover) نیز امروز در توییتی مدعی شده که دامیننس بیت کوین در آستانه سقوط قرار دارد؛ اتفاقی که می‌تواند جرقه لازم برای آلت سیزن را فراهم کند.

اما دامیننس بالای بیت کوین به این معنی است که در شرایط فعلی بازار، آلت کوین‌ها همچنان نسبت به بزرگترین ارز دیجیتال بازار عملکرد ضعیف‌تری دارند.

بر اساس داده‌های بلاکچین سنتر و شاخص آلت سیزن (Altcoin season index) تنها 29٪ از 50 آلت کوین برتر در طول سه‌ماه گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته‌اند. این در حالی است که برای شروع آلت سیزن، نیاز است این شاخص به 75٪ برسد.

شاخص آلت سیزن - منبع: Blockchain Center
شاخص آلت سیزن – منبع: Blockchain Center

بنابراین در ماه آینده، معامله‌گران باید سه شاخص TOTAL2، کاهش دامیننس بیت کوین و افزایش شاخص آلت سیزن را بررسی کنند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *