آمریکایی‌ها می‌کوشند با جبهه سیاسی پنهان در لبنان رایزنی کنند/ مقاومت فرهنگ است نه ساختمان و بیمارستان و زیرساخت که منهدم شود

آمریکایی‌ها می‌کوشند با جبهه سیاسی پنهان در لبنان رایزنی کنند/ مقاومت فرهنگ است نه ساختمان و بیمارستان و زیرساخت که منهدم شود
خلاصه اخبار

به گفته کارشناس مسائل منطقه یک جبهه سیاسی در داخل لبنان است که امریکایی ها بعد از شهادت سید حسن نصرالله میکوشند با آنها رایزنی کنند و به آتش بسی با این پیوست سیاسی برسند که رئیس جمهور لبنان را خودشان انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، در قسمت شب گذشته برنامه «ثریا» ارتباط زنده با محسن مقصودی در بیروت برقرار شد و مجری این برنامه در سخنانی گفت: در آستانه سالگرد طوفان الاقصی هستیم و ویژه برنامه هایی در این خصوص خواهیم داشت. تحولات را ما در یک سال گذشته پیگیری کرده ایم و در خصوص تحولات غزه و لبنان بررسی هایی داشته ایم. امروز نیز با حضور در ناحیه ای که مشرف به ضاحیه جنوبی لبنان است، این تحولات را به صورت میدانی بررسی می کنیم.

سیدمحمدحسن حسینی تحلیلگر مسائل منطقه با حضور در استودیو برنامه «ثریا» در بیروت، در خصوص وضعیت منطقه توضیح داد: ما در ساعتهای حساسی در آستانه سالگرد جنگ طوفان الاقصی هستیم و فلسطین اشغالی شاهد شدیدترین تدابیر امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی است و ممکن است فردا مجموعه ای از عملیات های ضدصهیونیستی در بخشهای مختلف فلسطین انجام شود. اکنون ضاحیه جنوبی هدف حملات این رژیم قرار گرفته و وزیر جنگ این رژیم گفته امشب شدیدترین و بی سابقه ترین حملات هوایی را در این منطقه انجام می دهند.

این کشتار جمعی بی سابقه از زمان هیروشیما و ناکازاکی نظیر نداشته است

وی افزود: رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته کشتار جمعی بی سابقه ای را انجام داد که از زمان هیروشیما و ناکازاکی نظیر نداشته است. اکنون مقاومت در نوار غزه همچنان مشغول جنگ است. در جنوب لبنان ارتش رژیم صهیونیستی با 5 لشکر مجهز که در مرز مستقر است و حمایت ناتو را دارد، بارها سعی کرد وارد خاک این کشور شود اما تا این لحظه هیچ دستاوردی نداشته است.

حسینی ادامه داد: 150 هزار شهید و مجروح حاصل جنایات رژیم صهیونیستی در حملات هوایی، دریایی و تانک به مناطق مختلف غزه و خرابی های شدید در مناطق مختلف غزه است اما همانطور که سیدشهید مقاومت در آخرین صحبت های خود بیان کرد حقیقت آن چیزی است که نه می بینید و نه می شنوید حقیقت این است که همین حالا نبرد در شمال غزه به شدت ادامه دارد. بالگردهای رژیم صهیونیستی دو ساعت و نیم پیش تعدادی از کشته هایشان را به بیمارستانهای فلسطینی منتقل کردند. این نشان می دهد به رقم تمام عدم توازن آتش بین مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی اما زمین دست مقاومت است.

مقاومت فرهنگ است نه ساختمان و بیمارستان و زیرساخت که منهدم شود

وی اذعان کرد: می بینیم بارها ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه ای حمله می کند و بعد می گویند کنترل آنجا را به دست گرفته اند، اما دوباره همان جا عملیات می شود. زمین غزه انگار از درون زمین مقاومت می جوشد و بیرون می آید. در ظاهر این معجزه است اما این معجزه در متن و بطن پایگاه مردمی مقاومت در غزه است. تا زمانی که بچه های فلسطینی به دنیا می آیند مقاومت ادامه دارد، مقاومت فرهنگ است نه ساختمان و بیمارستان و زیرساخت که منهدم شود.

تحلیلگر مسائل منطقه در ادامه گفت: ضاحیه هدف حملات سنگینی بوده و ما شاهد حملات هوایی بودیم. در این حملات هوایی ساختمان های مسکونی هدف هستند برخلاف ادعای کذب رژیم صهیونیستی که می گویند مراکز نظامی را هدف قرار داده حتی خبرنگاران خارجی و رسانه های هم سو با رژیم صهیونیستی با چشم خودشان دیدند و تایید کردند مناطق مسکونی هستند، ساختمان ها و بیمارستان ها و مدارس، مغازه ها و فروشگاه ها را می زنند اما در معادله نبرد چیزی را عوض نمی کند. نگاه ها باید به میدان باشد میدان در جنوب لبنان و مرز جنوب با شمال فلسطین اشغالی است و در آنجا در یک محدوده خیلی کوچک یعنی حدود 32 کیلومتر بین شهرک اولیسه تا روستای یارون یگان های کماندویی یگان های ویژه به شدت خبره از نظر رژیم صهیونیستی از تمام امکانات هواپیمایی پهپاد آتش سنگین می ریزند.

حسینی یادآور شد: در جنوب لبنان بخشی از روستا را 650 بار بمباران کردند و بعد خواستند وارد شوند اما با آتش سنگین نیروهای مقاومت در نقطه صفر مرزی مواجه شدند. در صورتی که تکلیف مقاومت این نیست که به عنوان ارتش کلاسیک بایستد و خاکریز حفظ کند جنگ مقاومت نامنظم است.

جمله سیدحسن نصرالله «اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است» یک عقده و کابوس برای صیونیست ها است

وی تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در محدوده بین کفرکلا تا یارون حدودا 32 کیلومتر بوده بارها تلاش کرده که از کفرکلا وارد شود. از نقاطی چون مناطق یارون، مارون و بلیدا تلاش کرده وارد شود. مارون تپه مشرف بر شهر بنت جبیل است که سیدحسن نصرالله در سال 2000 میلیادی بعد از آزادسازی جنوب لبنان به آنجا رفت و گفت اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است. این موضوعی که سید اعلام کرد یک عقده و کابوس برای صیونیست ها بود.

این تحلیلگر ادامه داد: آنها در جنگ 33 روزه تلاش کردند تا به میدانی که سیدحسن نصرالله این موضوع را اعلام کرد برسند و پرچمشان را برافراشته کنند اما نتوانستند. چندین بار تلاش کردند مارون را بگیرند که بر بنت جبیل مشرف است و پیروزی کاذب را محقق کنند و نتانیاهو در سالگرد جنگ طوفان القصی دستاوردی داشته باشد تا این لحظه در نوار غزه و لبنان هیچ دستاوردی نداشته حتی دنبال چنین چیزی هستند که محقق نشده است.

حسینی گفت: با توجه به اینکه حجم نیروهایی که ارتش رژیم صهیونیستی در این مناطق آورده به اضافه نیروهای ذخیره و پشتیبانی دریایی از آمریکا و در سطح اطلاعات هوایی هواپیمایی آواکس و غیره است، تا این لحظه این ارتش نتوانسته جایی را بگیرد. نیروهای مقاومت این اجازه را می دهند که وارد منطقه ای شوند بعد با تله انفجاری مواجه می‌شوند یا در بعضی نقاط، قبل اینکه وارد شوند در صفر مرزی هدف موشک و سلاح خمپاره انداز و سلاح متعدد قرار می گیرند.

تاریخ و هویت ضاحیه به ساختمان ها نیست بلکه به آدم هاست

این کارشناس اذعان کرد: ضاحیه یک عقده برای اسرائیل و امریکا است که می خواهند شکسته شود اما نمی دانند که تاریخ و هویت ضاحیه به ساختمان ها نیست بلکه به آدم هاست تا زمانی که این آدم ها اینجا حضور دارند تا زمانی که این کودکان به دنیا می آیند با این فرهنگ این هویت مقاومتی ضاحیه که نماد مقاومت و پایداری مردم هست باقی می ماند.

آمریکایی ها می کوشند با جبهه سیاسی پنهان در لبنان رایزنی کنند

وی با بیان اینکه در سال 1982 میلادی وقتی بشیر الجمیل را به زور تانک اسرائیلی ها به ریاست جمهوری رساندند معادله عوض شد، افزود: اما نتوانستند ادامه دهد. موضوع دیگری هم که رسانه ای نشده این است که در لبنان دو جبهه داریم یک جبهه در مرز رزم و نظامی هست. یک جبهه سیاسی نیز در داخل پیدا و پنهان هستند که امریکایی ها بعد از شهادت سید حسن نصرالله سعی می کنند با آنها رایزنی کنند که راه آتش بس این است شما به توافقی تن بدهید که پیوست سیاسی داشته باشد؛ براساس آن رئیس جمهوری در لبنان انتخاب شود که این رئیس جمهور حاصل یک تفاهم باشد و براساس این تفاهم رئیس جمهوری که مورد نظر ماست باید بیاید و این رئیس جمهور باید دولتی تشکیل بدهد.

در ادامه وقتی صدای بمباران در استودیو به گوش رسید، تحلیلگر مسائل منطقه در این خصوص گفت: این صدا صدای مهیب حمله به ضاحیه بود. این صدا یعنی بمب هایی که در این حمله به کار گرفته بمب های یک تنی است. این انفجارها مهیب است و در هر موج حمله چندین ساختمان، مغازه و مراکز تجاری و مساجد و مدارس با خاک یکسان می شوند. این وجهه پیدای این جنگ هست وجه پنهان جنگ را باید از اظهارات مسئولان غربی ببینید. اظهارات گاه به ظاهر خیلی انسان دوستانه و قشنگ که با ابراز ناراحتی حرف از ضرورت آتش بس می زنند اما الان واقعیت این است چیزی که در لبنان می گذرد.

تحوش اسرائیل برای دادن اهرمی برای استفاده امریکا در میز مذاکرات با مسئولان لبنانی است

وی اذعان کرد: کارگردان و بازیگردان اصلی و مدیر پشت پرده این جنگ امریکاست. در توزیع نفت بین اسرائیل و امریکا است و اسرائیل باید با آن چهره وحشی خودش حمله به مناطق مسکونی کند مردم را آواره کند و یک بحران در داخل لبنان درست کند لبنان را محاصره کند، بعد بحران تبدیل به یک ظرفیت و اهرمی برای استفاده امریکا در میز مذاکرات با مسئولان لبنانی شود. منتهی این مسائل هنوز باز نشده و همه اش را نمی گویم.

حسینی در ادامه توضیحات خود بیان کرد: آنها می گویند راه حل این است آتش بس شده و رئیس جمهوری که ما می خواهیم انتخاب شود، دولتی که می خواهیم تشکیل شود و در بیانیه دولت اسمی از مقاومت نباشد. این جزو اصول ثابت دولت های لبنان است، بعد برویم سرغ فازهای بعدی که خلع سلاح لبنان است.

وی اذعان کرد: پیام قاطع و نهایی و غیرقابل تغییر اولا این است که تا زمانی که جنگ هست مذاکره ای نیست و تا زمانی که رژیم صهیونیستی حمله می کند مذاکره ای در کار نیست. دوما طرحی که در سال 1982 میلادی خواستید در لبنان اجرا کنید، پایتخت آن را اشغال و کشتار کردید و هزاران نفر را کشتید، زمانی بود که مقاومت تازه داشت دستگاه های اولیه اش را تشکیل می داد اما امروز مقاومت نیروی قدرتمندی است که می جنگد. اینکه فکر می کنید الان می توانید آن طرح را اجرا کنید کور خوانده اید لبنان به هیچ وجه باج به امریکا نمی دهد و درمقابل این جنگی که وجود دارد کوتاه نمی آید.

این تحلیلگر مسائل منطقه در ذکر سه نکته گفت: نکته اول اینکه توحش رژیم صهیونیستی حد و مرزی ندارد. اتفاقاتی که در غزه افتاد و همه مردم دنیا ر اینترنت و فضای مجازی تصاویرش را دیدند و هیچ چیزی در معادلات جهانی در مورد این جنگ عوض نشد بلکه احساسات مردم جریحه دار شد. حتی در غرب انسان هستند ولی معادلات سیاسی غرب حامی رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی رژیمی است که بر اساس دکترین نظامی بن گورین در سال 1953 جنگ هایش باید دو ویژگی داشته باشد یکی باید بیرون از مرز فلسطین اشغالی در زمین دشمن باشد و دوم باید سریع باشد. طوفان الاقصی نخستین جنگی است که یک سال این رژیم را دچار جنگ فرسایشی کرده است در لایه های امنیتی اختلال شدیدی شده در کل می گویند مایل به ادامه جنگ هستیم.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی تا زمانی که دور از مرزهای فلسطین اشغالی توان جنگ دارد با کمک های چند لایه و ترکیبی غرب در ابعاد نظامی امنیتی و در داخل مشکل ندارد. اتفاقی که افتاد در عملیات وعده صادق یک و به خصوص وعده صادق 2 این معادله تاریخی شکسته شد فارغ از اینکه چند فروند موشک به اراضی فلسطین اشغالی رسید چه تعداد موشک به کجاها اصابت کرد. اصل این موضوع که دیوار مستحکم پوشالی مستحکم در ظاهر و پوشالی از درون، شکسته شد. تعبیری که قرآن می گوید از پشت دیوارهای حایل مستحکم یا اماکن محکم می جنگند. شما داخل خانه شان رفتید و در عمق اسرائیل مرکز شیطان را هدف قرار دادید. این معادله تمام شد اسرائیل دارای قدرت بازدارندگی است که هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد این اسرائیل تمام شده الان در فضای جدیدی هستیم.

مصر جیره خوار کمک های غرب است

حسینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اگر سر جایش نشانده نشود و مرزی برایش گذاشته نشود بسیار خطرناک است، تصریح کرد: این رژیم در همین ابعاد و همه سطوح وارد می شود و ضربه می زند و مرزی برای زیاده خواهی اش نیست. مصر مگر با رژیم صهیونیستی رابطه دیپلماتیک و سیاسی ندارد؟ از سال 1978 یک سال قبل از انقلاب ایران، مصر یک کشور عربی بسیار مهم است اما با رژیم صهیونیستی صلح کردند و با آن روابط سیاسی دارند. چه اتفاقی در مصر افتاد؟ برنامه هسته ای ایران و مصر با هم شروع شد اما در مصر جلویش را گرفتند، کشاورزی اش را نابود کردند. مصر محتاج کمک های غرب است. این ظرفیت بالقوه است اگر بگذاریم که این آزاد باشد یک روز ممکن است تبدیل به ظرفیت بالفعل شود. به خاطر همین مصر در کنار نوار غزه کاری نمی کند اگر جلوی این را نگیرید هیچ کدام از کشورهای منطقه روز خوش نمی بینند تا زمانی که تعبیری که امام می گوید عملی و این غده سرطانی نابود شود.

وی در واکنش به صدای انفجاری که دوباره تا استودیو به گوش رسید، گفت: اسرائیل با جنگنده های پیشرفته اف 15 اف 16 اف 35 می کوبد و هر بار که بمب می ریزد چندین ساختمان از بین می رود. در همین معادله مشکل اسرائیل چیست؟یک سری بچه های جوان با سلاح های سبک و کمترین حد توان تجهیزاتی وارد سرزمین های اشغالی شدند و از سدهای دفاعی عبور کردند. بعد ارتش رژیم صهیونیستی یک باره فرو ریخت.

حسینی اذعان کرد: این جنگ اراده است اگر در جنگ اراده این واقعیت را بفهمید تمام بمب های وحشتناک ترقه به حساب می آید. جنگ در میدان نبرد زمینی مشخص می شود در میدان نبرد زمینی فاصله مان با اسرائیل با رژیم صهیونیستی دو سه هزار کیلومتر نیست. ما الان داخل فلسطین اشغالی کرانه باختری نوار غزه آدم های عملیاتی داریم، جوان هایی که قدرتمند و تاثیرگذار هستند و در جنوب لبنان هم نمونه شان را می بینیم. جولان اگر اتفاق بیفتد کار اسرائیل به یک اشاره و اراده تمام شود و این ارتش فرو می پاشد این واقعیت موجود است.

وی در پایان گفت: این جنگ جنگ امت است جنگ حزب الله لبنان نیست. این موضوع ضروری است که بگویم آیت الله سیستانی یک بیانیه مبنی بر ضرورت کمک به جبهه لبنان و مردم لبنان صادر کردند که بسیار به جا بود. متاسفانه در اجرای این موضوع اشتباه بزرگی صورت می گیرد. طرح اسرائیل و امریکا آواره کردن ساکنان جنوب لبنان به عراق است. در جنگ سال 2006 این طرح بود و اینها یک سری کشتی آماده کرده بودند الان در عراق یکی از وزرای دولت عراق می گوید آماده برای استقبال آوارگان لبنانی هستیم. با نیت خالص و با شور و شوق برای کمک به مردم لبنان نباید مجری طرح امریکا شوند و کمک باید در لبنان اجرایی شود نه اینکه مردم را به عراق ببرند.

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *