آفریقای جنوبی مدارک بیشتری مبنی بر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه می‌کند

خلاصه اخبار

آفریقای جنوبی قرار است شواهد به دست آمده از پزشک قانونی مبنی بر وقوع نسل‌کشی در غزه را به دادگاه عالی سازمان ملل تحویل دهد.

منابع آگاه می‌گویند که آفریقای جنوبی قرار است روز دوشنبه یادداشت مفصلی را علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) ارائه کند که در راستای اثبات وقوع نسل‌کشی در غزه است. 

به گزارش میدل ایست آی، این یادداشت حاوی شواهد بیشتری از نسل‌کشی رژیم اسرائیل است که جزئیاتی به دست آمده از پزشک قانونی نیز در آن گنجانده شده است. 

گفته شده به محض تحویل این یادداشت، رژیم صهیونیستی موظف می‌شود تا تابستان سال آینده یادداشت توضیحی ارائه کند.

آفریقای جنوبی زمستان سال گذشته علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه تشکیل پرونده داد و گفت که بمباران بی‌وقفه غزه به همراه محاصره آن نشان دهنده وقوع نسل‌کشی علیه فلسطینیان است. چندین کشور از جمله ترکیه، نیکاراگوئه، فلسطین، اسپانیا، مکزیک، لیبی و کلمبیا به این پرونده ملحق شده‌اند.

صدور حکم نهایی وقوع نسل‌کشی در غزه ممکن است چند سال طول بکشد؛ به همین دلیل دادگاه تا کنون دستورات اولیه‌ای را در خصوص تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و عدم حمله به رفح صادر کرده است. هرچند به دلیل آنکه این نهاد سازمان ملل فاقد قدرت اجرایی است، رژیم صهیونیستی تا کنون با بی‌توجهی جنایات خود علیه مردم فلسطین را تکرار کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *