آغاز فعالیت تولیدی «نوکیان» در ایالات‌متحده

آغاز فعالیت تولیدی «نوکیان» در ایالات‌متحده
خلاصه اخبار

نوکیان‌ تایر فنلاند با افتتاح انبار کالاهای تولیدشده در دیتون (تنسی) نشان داد فرآیند احداث خط تولید آنها در ایالات‌متحده به پایان رسیده است.

نوکیان‌تایر مراحل احداث خط تولید محصولاتش را در کارخانه ایالات متحده در سال 2020 آغاز کرد و از آن زمان با افزایش ظرفیت تولید، رشد تیم به 500 کارمند و جهش قابلیت‌های تولید لاستیک‌های خودروهای چهارفصل و همه‌فصل در آمریکای‌شمالی فعالیت‌های خود را گسترش داده است.

در سال جاری، تولید تایرهای وانت‌های سبک را افزایش داد، اما احداث انبار به تاخیر افتاد و آخرین بخش از این سایت تولیدی به حساب می‌آمد.

لوری هالم، معاون تایرهای نوکیان گفت: «فروش تایرهای نوکیان در آمریکای‌شمالی درحال رشد بوده و کارخانه دیتون مرکز این تلاش‌هاست. این انبار به ما این امکان را می‌دهد تقاضای روبه‌رشد برای تایرهای چهارفصل و مخصوص همه آب‌وهوا در ایالات‌متحده و کانادا را تامین کنیم، محصولاتی که مکمل میراث دهه‌ها فعالیت ما در تولید تایرهای زمستانی هستند.»

انبار محصولات تولیدی در مجاورت کارخانه ایالات‌متحده واقع شده و مساحت آن 32هزار و 500متر مربع است. این انبار می‌تواند صدها هزار حلقه تایر را در خود جای دهد. تایرها از انبار به شبکه 9گانه انبارهای توزیع نوکیان در سراسر آمریکای‌شمالی ارسال می‌شوند و از آنجا این شرکت به نمایندگی‌ها در ایالات‌متحده و کانادا خدمات ارائه می‌دهد.

دیوید کوردا، مدیر عملیات کارخانه نوکیاتایر دیتون گفت: «افتتاح انبار کالاهای نهایی ما نشان‌دهنده تکمیل فرآیند رشد است که ما را از یک تیم 60نفره به یک مجموعه بزرگ با نیروی کار 500نفره تبدیل کرد. نمی‌توانستیم بدون فداکاری کارمندان خود به این نقطه برسیم، همچنین از حمایتی که از طرف جامعه، مشتریان و همکارانمان در سراسر جهان دریافت کرده‌ایم، سپاسگزاریم.»

کارخانه نوکیان‌تایر در ایالات‌متحده اولین سایت تولید تایر براساس استانداردهای LEED v4 نقره‌ای در جهان به‌شمار می‌رود و نشان‌دهنده آلایندگی کم و بهره‌وری انرژی بالاست.

انرژی این کارخانه تا حد زیادی از انرژی خورشیدی تامین می‌شود و پنل‌های خورشیدی روی سقف و پارکینگ‌ها هر سال سه مگاوات ساعت انرژی تولید می‌کنند.

اواخر امسال، نوکیان‌تایر یک سایت تولید جدید هم در رومانی افتتاح خواهد کرد. گفته می‌شود این اولین کارخانه تولید لاستیک بدون انتشار دی‌اکسیدکربن در جهان است. پلت‌فرم تولید مدرن و کارآمد نوکیان تایر شامل سایت تولید در فنلاند نیز می‌شود؛ مجتمعی که به رفع نیازهای مشتری و حمایت از رشد شرکت کمک می‌کند.

مرجع: اخبار خودرو