آغاز بررسی مولفه‌ها و بندهای اثرگذار بودجه بر بازار سرمایه/ اهمیت تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۴ براساس منافع سهامداران ‌

آغاز بررسی مولفه‌ها و بندهای اثرگذار بودجه بر بازار سرمایه/
اهمیت تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۴ براساس منافع سهامداران ‌
خلاصه اخبار

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در روزهای گذشته به صورت جدی بررسی عوامل، مولفه‌ها و بندهای اثرگذار بودجه بر بازار سرمایه را آغاز کرده‌ایم، اعلام کرد: از طریق برگزاری جلسات متعدد تلاش می‌کنیم تا لایحه بودجه ۱۴۰۴ به گونه‌ای تنظیم شود که منافع و مصالح بازار سرمایه ‌و سهامداران در آن، مدنظر قرار گیرد.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، حجت‌اله صیدی به برنامه‌های سازمان بورس برای حمایت از منافع سهامداران در چارچوب لایحه بودجه 1404 اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته به صورت جدی بررسی عوامل، مولفه‌ها و بندهای اثرگذار بودجه، بر بازار سرمایه را، آغاز کرده‌ایم تا از طریق شناسایی و رفع مسایلی که در چند سال اخیر به ایجاد نوسانات کاذب در بازار منجر شده، منافع سهامداران را تامین و به سمت جبران ضرر و زیان‌های ناشی از احکام بودجه بر بازار سرمایه پیش برویم.

او گفت: بر این اساس، در صدد پیگیری مسایل و عواملی هستیم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روند بازار سهام و فعالیت ناشران بورسی، اثرگذار هستند.

صیدی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جلسات تعاملی و کارشناسی به صورت منظم در حال برگزاری است. امیدواریم با مذاکره، موضع‌گیری و تعامل مشخصی را با سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برقرار کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا لایحه بودجه 1404 به گونه‌ای تنظیم شود که نه تنها تهدیدکننده روند بازار نباشد، بلکه بالعکس، منافع و مصالح بازار سرمایه و سهامداران، در آن مدنظر قرار گیرد.

منبع: کالا خبر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *