آسوشیتدپرس: ارسال تاد به اسرائیل نیروهای آمریکایی را تحت فشار قرار می‌دهد

آسوشیتدپرس: ارسال تاد به اسرائیل نیروهای آمریکایی را تحت فشار قرار می‌دهد
خلاصه اخبار

فرماندهان ارتش ایالات متحده می‌گویند که استقرار سامانه پدافندی تاد در سرزمین‌های اشغالی و اعزام یک کادر متخصص به همراه آن به فشارها بر سربازان آمریکایی می‌افزاید.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز یک‌شنبه اعلام کرد که به دستور «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، سامانه پدافند هوایی تاد را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد و یک کادر متخصص را نیز برای کار با آن اعزام خواهد کرد که این کار به دلیل مسافت طولانی میان آمریکا و سرزمین‌های اشغالی چند روز به طول می‌انجامد.

فرماندهان ارتش ایالات متحده پس از اعلام این خبر ابراز نگرانی کردند که استقرار این سامانه در اسرائیل و همراهی حدود 100 نیرو با آن به سختی‌ها و فشار کنونی روی نیروهای دفاع هوایی ارتش و تاخیرهای احتمالی در نوسازی سامانه‌های دفاع موشکی آن اضافه می‌کند.

2 فرمانده ارشد نیروهای دفاع هوایی بدون ارائه جزئیات درباره استقرار این سامانه پدافندی گفتند که با توجه به ادامه جنگ اوکراین، ادامه جنگ غزه و تشدید حملات اسرائیل علیه لبنان تقاضا برای سامانه‌های تاد و پاتریوت افزایش خواهد یافت.

آسوشیتدپرس: ارسال تاد به اسرائیل نیروهای آمریکایی را تحت فشار قرار می‌دهد
نمایش سامانه تاد در کاخ سفید در سال 2019

تنش‌ در پنتاگون درباره توانایی تامین همزمان سلاح برای اوکراین و اسرائیل

«کریستین ورموت» وزیر ارتش آمریکا در این‌باره گفت: بیشترین فشار روی نیروی دفاع هوایی و توپخانه قرار دارد. ما همیشه سعی می‌کنیم تا آنجا که می‌توانیم منضبط باشیم و اطلاعاتی را که وزیر دفاع برای ارزیابی دقیق فشار وارده بر نیروها در هنگام بررسی استقرارهای عملیاتی آینده نیاز دارد، در اختیار او قرار دهیم.

او تاکید کرد که ارتش باید مراقب «آنچه به عهده می‌گیریم باشد.»

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، این اقدام همچنین به تنش‌های فزاینده در وزارت دفاع درباره این که ایالات متحده استطاعت تامین سلاح‌هایی را برای ارسال به اوکراین، اسرائیل یا جاهای دیگر دارد یا نه و خطرات ناشی از آن برای آمادگی نظامی آمریکا و توانایی آن برای محافظت از این کشور می‌افزاید.

تصمیم واشنگتن برای استقرار سامانه تاد در سرزمین های اشغالی پس از آن اتخاذ شد که ایران در یک حمله موشکی پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. از طرف دیگر، به‌رغم برخورداری رژیم صهیونیستی از یک سامانه دفاع هوایی چند لایه حمله پهپادی، روز یک‌شنبه حزب‌الله علیه سرزمین‌های اشغالی به کشته شدن چهار سرباز و مجروح شدن چندین نظامی صهیونیست منجر شد.

آسوشیتدپرس: ارسال تاد به اسرائیل نیروهای آمریکایی را تحت فشار قرار می‌دهد
استقرار سامانه تاد در سرزمین‌های اشغالی در سال 2019

دردسرهای اعزام نیرو به سرزمین‌های اشغالی

وزیر ارتش آمریکا همچنین گفت که اعزام حدود 100 نیرو به همراه سامانه تاد به سرزمین‌های اشغالی سبب می‌شود که ارتش ایالات متحده برای استقرار نیروهای خود در خارج از مرزها با فشار روبرو شود، زیرا ارتش پس از جنگ‌های عراق و افغانستان تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که نیروهای نظامی زمان کافی در خانه برای آموزش و هماهنگی مجدد بین اعزام‌ها دارند.

کاهش زمان ماندن نیروها در خانه می‌تواند بر توانایی ارتش برای نگه داشتن سربازان خوب در نیرو تاثیر بگذارد.

ژنرال «رندی جورج» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره گفت: نیروها یک سال را در ماموریت هستند و یک سال در خانه‌اند. آن‌ها مجددا یک سال در خارج مسقر می‌شوند و یک سال به خانه بازمی‌گردند. بدیهی است که انجام این کار برای هر کسی دشوار خواهد بود.

او گفت که ارتش به دنبال طیف وسیعی از راه‌ها برای کم کردن تاثیر این کار بر نیروها، از جمله با افزایش تعداد نیرو و مدرن‌سازی سیستم‌ها به گونه‌ای است که به سربازان کمتری برای عملیاتی کردن تجهیزات نظامی نیاز باشد.

آسوشیتدپرس ادامه داد: با این حال، استقرار مکرر تجهیزات نظامی، ورود سامانه‌ها به انبارهایی را که می‌توان آن‌ها را ارتقا داد، دشوار می‌کند.

ورموت در این باره گفت: ما باید بتوانیم این واحدها را به خانه بازگردانیم تا قادر باشیم فرآیند نوسازی را طی کنیم. بنابراین، ما سعی می‌کنیم آن را برای وزیر دفاع توضیح دهیم تا بتواند این خطرات را بسنجد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *