آرتور هیز: کاهش نرخ بهره، در بلندمدت به‌نفع بازار کریپتو نیست

آرتور هیز: کاهش نرخ بهره، در بلندمدت به‌نفع بازار کریپتو نیست
خلاصه اخبار

آرتور هیز (Arthur Hayes)، بنیان‌گذار صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، اظهار داشته است که کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو با انگیزه‌های سیاسی همراه بوده و احتمال افزایش تورم را در آینده تقویت می‌کند. او در اظهارات خود بیان می‌کند که با توجه به نزدیکی انتخابات، این تصمیم می‌تواند شرایط اقتصادی را آشفته کند. به گزارش میهن بلاکچین، …

آرتور هیز (Arthur Hayes)، بنیان‌گذار صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، اظهار داشته است که کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو با انگیزه‌های سیاسی همراه بوده و احتمال افزایش تورم را در آینده تقویت می‌کند. او در اظهارات خود بیان می‌کند که با توجه به نزدیکی انتخابات، این تصمیم می‌تواند شرایط اقتصادی را آشفته کند.

به گزارش میهن بلاکچین، به اعتقاد هیز، این تصمیم فدرال رزرو، در راستای فشارهای سیاسی و با هدف تحریک بازار به‌نفع حزب دموکرات اتخاذ شده است. او تاکید کرده است که چنین اقدامی می‌تواند باعث دامن زدن به چالش‌های موجود در بازارهای سنتی و کریپتو شود.

اظهارات آرتور هیز درباره کاهش نرخ بهره

آرتور هیز، یکی از بنیان‌گذاران BitMEX، معتقد است که کاهش اخیر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و می‌تواند تاثیرات مهمی بر بازارها و تورم داشته باشد.

هیز در رویداد Token2049 در سنگاپور در تاریخ 18 سپتامبر، نظرات خود را درباره اقدام اخیر فدرال رزرو به اشتراک گذاشت و عنوان کرد که این تصمیم می‌تواند بخشی از تلاش فدرال رزرو برای حمایت بیشتر از حزب دموکرات باشد.

او گفت:

در یک چشم‌انداز کلان، جروم پاول (Jerome Powell) (رئیس فدرال رزرو) و جنت یلن (Janet Yellen) (وزیر خزانه‌داری) می‌خواهند با تحریک بازارهای مالی، به کامالا هریس کمک کنند تا در انتخابات پیروز شود.

در تاریخ 18 سپتامبر، فدرال رزرو نرخ بهره ایالات متحده را 0.5٪ کاهش داد؛ اقدامی که از سوی سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران پیش‌بینی شده بود. هیز معتقد است که این اقدام می‌تواند پیامدهای مهمی برای بازارهای سنتی و کریپتو داشته باشد و تاثیرات بلندمدتی بر تورم و ثبات اقتصادی بگذارد.

او به اختلاف میان کاهش نرخ بهره و شاخص‌های اقتصادی کنونی اشاره کرد و اظهار داشت که اقتصاد ایالات متحده رشد بالایی در تولید ناخالص داخلی نشان می‌دهد، در حالی که نرخ بیکاری نیز طبق استانداردهای تاریخی در سطح پایینی باقی مانده است.

او استدلال کرد که ارزان‌تر کردن هزینه‌های استقراض برای دولت، با نگرانی‌هایی که درباره هزینه‌های بالای دولتی وجود دارد تناقض دارد. وی اظهار داشت:

به‌‌نظر من تلاش دولت این است که روند بازار را صعودی کند تا مردم هنگام رای‌گیری در ماه نوامبر بیشتر احساس ثروتمند بودن بکنند و پس از این مرحله، تورم شتاب خواهد گرفت.

حضور آرتور هیز در رویداد Token2049 - منبع: CoinTelegraph
حضور آرتور هیز در رویداد Token2049 – منبع: CoinTelegraph

بازار کریپتو در واکنش به نرخ بهره، 4٪ رشد داشت، هیز در این‌باره گفت:

فکر می‌کنم این آرامش پیش از طوفان است. این فقط واکنش اولیه بازار است، واکنش واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که بازارهای سنتی در روز جمعه بسته می‌شوند و سپس بازار کریپتو در طول آخر هفته نوساناتش را نشان می‌دهد.

بازار کریپتو پس از اعلامیه فدرال رزرو، 100 میلیارد دلار رشد داشت و قیمت بیت‌کوین نیز در معاملات اولیه روز 19 سپتامبر (29 شهریور)، به بالاترین سطح سه‌هفته‌ای خود یعنی 62,500 دلار رسید.

در تاریخ 19 سپتامبر (29 شهریور)، آرتور هیز در پستی در پلتفرم X اعلام کرد که همه نگاه‌ها اکنون به بانک مرکزی ژاپن معطوف شده است که در روز جمعه، 20 سپتامبر (30 شهریور)، تصمیم خود درباره نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. او بیان کرد که تضعیف ین ژاپن منجر به تقویت بیت‌کوین خواهد شد.

همچنین، هیز اعتقاد دارد که که تقویت ین و کاهش حجم معاملات ین کری ترید ، می‌تواند در کوتاه‌مدت بر قیمت بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال فشار وارد کند.

منبع: حساب Arthur Hayes در پلتفرم X
منبع: حساب Arthur Hayes در پلتفرم X

در همین حال، هیز در سخنرانی خود در رویداد Token2049، از فدرال رزرو به‌خاطر کاهش نرخ بهره در حالی که انتشار دلار آمریکا و مخارج دولتی رو به افزایش است، به‌شدت انتقاد کرد و این اقدام را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.​

اوایل سپتامبر، هیز اظهار کرد که کاهش نرخ بهره کمکی به بازارهای کریپتو نخواهد کرد، زیرا جریان پول از اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، به سمت قراردادهای بازخرید معکوس با بازدهی بالاتر در حرکت است.

او همچنین اخیرا پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین، در راستای یک سقوط عظیم، به زیر سطح 50,000 دلار کاهش پیدا خواهد کرد که این اتفاق نیفتاد. چند روز بعد از آن، هیز نظرش را تغییر داد و پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین یک جهش قیمتی را تجربه خواهد کرد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *