بیت کوین آماده جهش می‌شود؟

بیت کوین آماده جهش می‌شود؟

وب سایت گلس‌نود (Glassnode) اعلام کرده است که شاخص‌های آنچین نشان می‌دهند بیت کوین وارد محدوده پرریسک شده و این امر نشان می‌دهد که BTC احتمالاً در مراحل اولیه بازار صعودی خود قرار دارد.

گلس‌نود در ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) اعلام کرد که شاخص MVRV  سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین در مقایسه با ارزش فعلی آن نشان می‌دهد BTC به بالای محدوده «ریسک متوسط» رسیده و کاملاً در محدوده «ریسک بالا» قرار گرفته است.

گلس‌نود پیش از این هم اعلام کرده بود که افزایش ریسک بیت کوین معمولاً در ابتدای بازار صعودی آن رخ می‌دهد و نشان می‌دهد که تعداد قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران بلندمدت این ارز دیجیتال سود کرده‌اند.

شاخص MVRV سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین

نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) تلاش می‌کند زمانی را پیدا کند که قیمت بیت کوین در بازار اسپات کم‌تر یا بیشتر از ارزش منصفانه یا ارزش واقعی آن است.

اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:

به عبارت دیگر، این شاخص ارزش بازاری بیت کوین را با ارزش تحقق‌یافته آن (قیمتی که بیت کوین با آن وارد کیف پول‌های هولدرهای بلندمدت خود شده است) مقایسه می‌کند و با در نظر نگرفتن هیجانات کوتاه‌مدت بازار، نشان می‌دهد که BTC بیش از حد ارزش‌گذاری شده است یا خیر.

گلس‌نود به طور کلی ۱۰ شاخص (از جمله شاخص MVRV، وضعیت سودآوری عرضه و خالص سود یا زیان تحقق‌نیافته) را بررسی کرده و ۷ مورد از آن‌ها را در ناحیه پرریسک قرار داده است. این امر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بیت کوین با وجود رشد قیمت آن توکن‌های خود را به فروش نرسانده‌اند.

۱۰ شاخص بررسی‌شده توسط وب سایت گلس‌نود

علاوه بر این گلس‌نود تاکید کرده که فشار فروش صندوق‌های قابل‌معامله در بورس اسپات بیت کوین در روزهای گذشته به شدت کاهش یافته است.

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها