کانورس (Converse): اپلیکیشن رقیب تلگرام بر بستر بلاک چین ترون

کانورس (Converse): اپلیکیشن رقیب تلگرام بر بستر بلاک چین ترون
خلاصه اخبار

فهرست عناوین اپلیکیشن کانورس که نسخه آزمایشی آن به تازگی بر روی گوگل پلی منتشر شده، بر بستر بلاک چین عمل کرده و قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به گزارش سیگنال به نقل از ارزنگار، امروزه، استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نظیر تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام به بخشی از زندگی عادی مردم تبدیل […]

اپلیکیشن کانورس که نسخه آزمایشی آن به تازگی بر روی گوگل پلی منتشر شده، بر بستر بلاک چین عمل کرده و قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش سیگنال به نقل از ارزنگار، امروزه، استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نظیر تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام به بخشی از زندگی عادی مردم تبدیل شده است. دسترسی سریع، هزینه ناچیز و سرعت بالا از اصلی‌ترین مزایای پیام‌رسان‌ها به شمار می‌رود.
مدتی پیش بود که یک تیم به نام «جامعه ترون» (Tron Society) وارد برنامه شتابدهی بنیاد ترون شد. گفتنی است ترون (یک شبکه بلاک چین مستقل که رمزارز موفقی را نیز در بازار ارزهای دیجیتال در اختیار دارد)برنامه‌ ویژه‌ای را برای شتابدهی به نرم‌افزارهای توزیع‌شده (DAapp) آغاز کرد که شامل حمایت‌های مختلف (از جمله حمایت مالی) از این طرح‌ها می‌شود. (برای آشنایی بیشتر با ترون این مطلب را مطالعه بفرمایید.)
با وجود اینکه هنوز جزییات دقیقی درباره نحوه داوری برای پذیرش در فرآیند شتابدهی ترون منتشر نشده، تیم توسعه‌دهنده کانورس اطلاعات مختلفی درباره اپلیکیشن خود را ارایه کرده است.

فرآیند ثبت نام در کانورس

برای ثبت نام در کانورس باید یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای را که از سوی این اپلیکیشن اعلام می‌شود یادداشت کنید. این عبارت نقش کلید خصوصی را برای این اپلیکیشن دارد. کاربر باید این ۱۲ کلمه را در جای مطمنئی نگهداری کند، زیرا دیگر امکان مشاهده آن وجود ندارد و همچنین دسترسی هر فرد دیگر به این عبارت به معنای دسترسی او به داده‌های تبادل شده توسط اپلیکیشن خواهد بود.
در گام بعدی، کاربر می‌تواند یک نام کاربری برای خودش انتخاب کند. البته این کار الزامی نیست. تعیین تصویر پروفایل و نیز وارد کردن ایمیل از دیگر اقداماتی است که کاربر می‌تواند به انجام رساند.

قابلیت‌های گفتگو در کانورس

درست همانند پیام‌رسان تلگرام یا هر پیام‌رسان دیگر، کاربر می‌تواند با دوستان خود گفتگو کند و همچنین گروه‌هایی عمومی و خصوصی تشکیل دهد. برای اضافه کردن دوستان به این فهرست می‌توان کیوآر کد آنها را اسکن و یا نام آنها به صورت دستی آنها را وارد لیست کرد.

از آنجا که پیام‌های ردوبدل شده بین شما و دوست‌تان از طریق کلید خصوصی  شما و او رمزگذاری شده اس، فقط خودتان و دوست‌تان قادر به دسترسی به این پیام‌ها خواهید بود.

تاثیر استقبال از کانورس بر موفقیت ترون

هر قدر کاربران بیشتری به کانورس بپیوندند، پیام‌های بیشتری نیز بین آنها ردوبدل خواهد شد. تبادل پیام به معنای تراکنش در شبکه ترون است. در نتیجه، استفاده بیشتر از کانورس به معنای تراکنش بیشتر در شبکه ترون خواهد بود. این امر در نهایت به افزایش اعتبار شبکه ترون کمک می‌کند.

همان طور که گفته شد این پیام‌رسان هنوز به صورت آزمایشی عرضه شده است. تیم توسعه‌دهنده کانورس اعلام کرده از پیشنهادات و بازخوردهای کاربران استقبال می‌کند.