چرا قیمت بیت کوین کاهش یافته است؟

چرا قیمت بیت کوین کاهش یافته است؟

قیمت بیت کوین در آستانه انتشار داده‌های تورم ایالات متحده و نشست فدرال رزرو در روز چهارشنبه، به کف هفتگی خود رسیده است. علاوه بر این صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین هم بعد از ۱۹ روز معاملاتی اولین جریان خروج سرمایه خود را به ثبت رساندند. به نظر می‌رسد تمام این عوامل در کاهش قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال موثر بوده است.

شایان ذکر است که قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از ۲ درصد کاهش یافته و در حال حاضر به پایین مرز ۶۸۰۰۰ دلار رسیده است. این محدوده کف BTC از ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) محسوب می‌شود. علاوه بر این ارزهای دیجیتالی مثل اتریوم، سولانا و دوج کوین هم در ۲۴ ساعت سقوط کرده‌اند و بخش زیادی از رشدشان در هفته‌های گذشته را از دست دادند.

گقتنی است که یازده ETF اسپات بیت کوین در ۱۰ ژوئن (۱۱ خرداد) به طور خالص حدود ۶۴.۹ میلیون دلار از سرمایه خود را از دست دادند. در نتیجه آن‌ها اولین جریان خروج سرمایه خود در یک ماه گذشته را به ثبت رساندند. در این میان صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) نزدیک به ۲۰.۵ میلیون دلار سرمایه را از دست داد. علاوه بر این صندوق BTCO شرکت‌های این‌وسکو (Invesco) و گلکسی (Galaxy) تقریباً ۲۰.۵ میلیون دلار سرمایه‌ خود را از دست داده است. صندوق FBTC شرکت فیدلیتی (Fidelity) هم با جریان خروجی ۳ میلیون دلاری مواجه شد.

با این حال ETFهای اسپات شرکت‌های بیت‌وایز (Bitwise) و بلک راک (BlackRock) به ترتیب ۷.۶ و ۶.۳ میلیون دلار جریان ورودی داشتند.

جریان ورود و خروج سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین

شایان ذکر است که شاخص CPI آمریکا فردا ساعت ۱۶ به وقت تهران منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد بسیاری از معامله‌گران منتظر انتشار آن هستند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها