چرا قیمت بیت کوین از مرز ۴۸٬۰0۰ دلار عبور کرد؟

چرا قیمت بیت کوین از مرز ۴۸٬۰0۰ دلار عبور کرد؟

قیمت بیت کوین در روز قبل با رشدی حدوداً ۷ درصدی به ۴۸٬۲۰۰ دلار رسید اما سپس کاهش یافت و در محدوده ۴۷٬۲۰۰ دلار متوقف شد. شاخص‌های تکنیکال، افزایش تقاضای صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین و داده‌های آنچین نشان می‌دهد که بیت کوین دوباره می‌تواند رشد کند.

به عبارت دقیق‌تر نمودار ماهانه بیت کوین نشان می‌دهد که اندیکاتور SuperTrend یک سیگنال صعودی جدید صادر کرده و در ۸ فوریه (۱۹ بهمن) از ناحیه قرمز به ناحیه سبز رسیده است. این شاخص با توجه به میانگین‌های متحرک مختلف روند بیت کوین را دنبال می‌کند و اهمیت زیادی دارد.

نمودار ماهانه بیت کوین و اندیکاتور  SuperTrend

با رشد قیمت بیت کوین در ۹ فوریه (۲۰ بهمن)، ارزش سهام ETFهای این ارز دیجیتال هم رشد کرده‌اند. داده‌های وب سایت کوین‌گلس (Coinglass) هم نشان می‌دهد که ETFهای شرکت‌های گوبال ایکس (Global X) و پروشیرز (Proshares) بیشترین رشد را به دست آورده‌اند.

رشد سهام ETFهای بیت کوین

داده‌های وب سایت بلومبرگ (Bloomberg) نشان می‌دهد که ETF شرکت بلک راک (BlackRock) با جریان ورود سرمایه ۳.۲۳ میلیارد دلاری خود تا ۸ فوریه (۱۹ بهمن)، بیشترین سرمایه را در بین کل ETFهای اسپات بیت کوین به دست آورده است.

اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:

داده‌های وب سایت اینتو دبلاک (IntoTheBlock) هم نشان می‌دهد که حمایت بسیار محکمی در محدوده ۴۲٬۵۰۰ دلار برای بیت کوین ایجاد شده است. شاخص IOMAP هم تایید کرده است که حدود ۲.۶۱ میلیون کیف پول تقریباً ۱.۰۱ میلیون بیت کوین را در محدوده قیمتی ۴۱٬۵۲۵ تا ۴۲٬۹۴۲ دلار خریداری کرده‌اند. این شاخص اطلاعات آدرس‌هایی را جمع‌آوری می‌کند که بیت کوین را در یک محدوده خاص خریداری کرده‌اند.

میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه بیت کوین در نمودار روزانه آن هم در همین محدوده قرار دارد و به تقویت این حمایت کمک کرده است.

شاخص IOMAP بیت کوین

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها