چرا با وجود کاهش قیمت بیت کوین مارکت کپ تتر افزایش یافته است؟

چرا با وجود کاهش قیمت بیت کوین مارکت کپ تتر افزایش یافته است؟

گزارش جدید پلتفرم کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که تقاضای بیت کوین از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ و مارکت کپ تتر افزایش یافته، اما قیمت این ارز دیجیتال چندان رشد نکرده است. وب سایت مذکور خاطرنشان کرده است:

  • نقدینگی جدید تتر هنوز مسیر خود را برای حمایت از رشد قیمت بیت کوین پیدا نکرده‌ است. روند صعودی مارکت کپ تتر که بعنوان نماینده نقدینگی کل بازار ارزهای دیجیتال عمل می‌کند، همچنان ادامه دارد. البته سرعت روند صعودی آن نسبت به فوریه (بهمن ۱۴۰۲) کاهش یافته است.

همان طور که گفته شد، تقاضای بیت کوین از طرف سرمایه‌گذاران بزرگِ آن که اغلب به عنوان نهنگ شناخته می‌شوند، رشد کرده است. علاوه بر این تقاضای هولدرهای بلندمدت این ارز دیجیتال هم افزایش یافته است. به عبارت دیگر نرخ رشد تقاضای این سرمایه‌گذاران در تایم فریم ماهانه به ۴.۴ درصد رسیده است که سریع‌ترین رشد آن از ماه آوریل (فروردین) محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که در ۳۰ روز گذشته، این گروه از سرمایه‌گذاران بیت کوین هفتاد هزار واحد از این ارز دیجیتال را خریداری کرده‌اند. در نتیجه آن‌ها توانستند بیشترین انباشت بیت کوین از ماه آوریل (فروردین) را به ثبت برسانند.

تحلیلگران باور دارند که رشد مارکت کپ تتر نشان می‌دهد معامله‌گران آماده‌اند تا بعد از صدور یک سیگنال صعودی، روی ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین سرمایه‌‌گذاری کنند. جالب این جا است که قبل از رشد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ هم تقریباً چنین اتفاقی افتاده بود. به عبارت دیگر در آن زمان سرمایه‌گذاران بزرگ حدود ۱ میلیارد سرمایه جدید را وارد بازار بیت کوین کرده بودند.

به نظر می‌رسد صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در انباشت شدید آن موثر بوده‌اند. به عبارت دقیق‌تر ذخایر این صندوق‌ها از ابتدای مه (اردیبهشت) تا اوایل ژوئن (خرداد) از ۸۱۹ هزار BTC به ۸۵۹ هزار BTC رسیده است.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع:  Cryptobriefing

برچسب‌ها