چارلی لی اعتراف کرد که «هیچ کسی علاقه‌مند نیست بر روی توسعه‌ی لایت‌کوین فعالیت کند»

چارلی لی اعتراف کرد که «هیچ کسی علاقه‌مند نیست بر روی توسعه‌ی لایت‌کوین فعالیت کند»
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، توقف توسعه‌ی لایت‌کوین ریچاردز در ابتدای سال جاری در رابطه با توسعه‌ی لایت‌کوین اظهار داشت که «تیم توسعه دهنده‌ی اصلی قصد دارند در سال ۲۰۱۹ ویژگی تراکنش‌های محرمانه را به نسخه‌ی اینده گره کامل(Full Node) اضافه کند.» با این وجود، تقریبا هیچ فعالیتی برای توسعه‌ی لایت‌کوین صورت […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

توقف توسعه‌ی لایت‌کوین

ریچاردز در ابتدای سال جاری در رابطه با توسعه‌ی لایت‌کوین اظهار داشت که «تیم توسعه دهنده‌ی اصلی قصد دارند در سال ۲۰۱۹ ویژگی تراکنش‌های محرمانه را به نسخه‌ی اینده گره کامل(Full Node) اضافه کند.»

با این وجود، تقریبا هیچ فعالیتی برای توسعه‌ی لایت‌کوین صورت نگرفته است و موجب شد در یک مباحثه ریچاردز در مقابل لی قرار بگیرد. ریچاردز گفت:

هنگامی که متوجه شدم از زمان انتشار اطلاعیه، CT تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته است، بسیار ناامید شدم. به ویژه هنگامی که بر روی صحنه می‌ایستم و به همه می‌گویم که این اتفاق رخ خواهد داد و به‌طور جدی بر روی این موضوع فعالیت می‌کنیم. Franklyn Richards

لی اظهار داشت که اساسا هیچ فردی برای انجام ان وجود ندارد. «تنها من، واررن(Warren) و ترشر(Thrasher) باقی مانده‌ایم.» ریچاردز پاسخ داد که «وارن به شرکت Blockstream پیوسته است، ترشر نیز بدون اطلاع رسمی غیبش زده و شما؟»

لی در پاسخ به این سوال در توییتر خود اعلام کرد که با فعالیت‌هایی همانند «فستیوال فیلم ماموت(Mammoth Film Festival)، کیک‌بوکسینگ، شرکت در کنسرت Kpop، پشتیبانی از Flexa SPEDN، دلفین‌های میامی و …» مشغول است.

ریچاردز گفت: «بگذارید به‌طور شفاف اعلام کنیم که نمی‌توانیم مردم را به صورت صف در کنار هم قرار دهیم.» لی در پاسخ به وی اظهار داشت:

 

متاسفم ولی من اهمیتی نمی‌دهم مردمی که انتظار پیشرفت زیادی داشته‌اند، ناامید شوند.

 

تمرکز چارلی لی بر روی بازاریابی

لی تمامی لایت‌کوین‌های خود را در دسامبر ۲۰۱۷ و در اوج قیمت فروخت و به شخصی بسیار ثروتمند تبدیل گشت.

تا جایی که مطلع هستیم لی تاکنون لایت‌کوین‌های فروخته شده را بازخرید نکرده است. لی اظهار داشت که بیشتر از برنامه‌نویسی بر روی بازاریابی لایت‌کوین تمرکز دارد. لی گفت:

من بر روی MW/CT تمرکز کرده‌ام. برای این کار پوزش می‌طلبم ولی اتهام به صف کشیدن و فریب مردم به هیچ وجه عادلانه نیست. بجز توییت اولیه، هنگامی که از من در این رابطه سوال شد اعلام کردم که کارها به کندی پیش می‌رود و در صورت وجود فرد توسعه دهنده بروزرسانی منتشر خواهم کرد. Charlie Lee

حرکت اهسته احتمالا واژه‌ی جدیدی برای عدم پیشرفت محسوب می‌شود. زمان و حتی توانایی پیاده‌سازی تراکنش‌های محرمانه که یک روش پیچیده برای افزایش پیگیر گریزی است، نیز نامشخص است.

لی تنها کد‌های بیت‌کوین را کپی می‌کند!

لی معمولا تنها چیزی را که توسعه‌دهندگان بیت‌کوین برنامه‌نویسی می‌کنند کپی می‌کند و در حقیقت بسیاری از کد‌های منتشر شده در مرحله‌ی پیش از پیاده‌سازی(Pre-Implementation) قرار دارند.

برای مثال مواردی همانند Bit Machine که مشابه ماشین مجازی اتریوم(EVM) به منظور فراهم کردن امکان اجرای قرارداد‌های هوشمند در بیت‌کوین طراحی می‌شود، همچنان نیازمند اماده‌سازی برای ترکیب در بیت‌کوین است.

معمولا پس از اتمام کار برنامه‌نویسی لی تنها ان‌ها را کپی می‌کند. بنابراین پاسخ صادقانه‌ی وی شاید این باشد که چیزی برای کپی کردن وجود ندارد بنابراین با دلفین‌ها مشغول هستم.

نمودار قیمت لایت‌کوین نسبت به دلار(رنگ سبز)، بیت‌کوین(رنگ زرد) و ارزش بازار رنگ ابی

قیمت لایت‌کوین در دو هفته‌ی گذشته و با وجود رویداد نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک(Halving)، ۱۰ درصد افزایش یافته است.

لایت‌کوین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های کپی شده از بیت‌کوین جامعه‌ی ماینینگ قابل توجهی را در چین و دیگر نقاط جهان به خود جلب کرده است.

بنابراین، با توجه به این که لایت‌کوین به صورت جایگزین بیت‌کوین ارایه شده است، جامعه‌ی لایت‌کوین احتمالا به ضعف برنامه‌نویسی در این رمزارز اهمیتی نمی‌دهند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.