پنج دلیل برای نگه‌داری از بیت کوین در سراشیبی قیمت

پنج دلیل برای نگه‌داری از بیت کوین در سراشیبی قیمت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، با وجود شرایط نزولی حاکم بر بازار رمزارزی و راه‌اندازی نا‌امید کننده‌ی پلتفرم Bakkt، همچنان دلایلی برای نگه‌داری از بیت کوین وجود دارد. در این مقاله پنج دلیل برای نگه‌داری از این دارایی در شرایط کنونی ارائه می‌شود.   ۱- افزایش امنیت همراه با افزایش هش‌ریت شبکه‌ی […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

با وجود شرایط نزولی حاکم بر بازار رمزارزی و راه‌اندازی نا‌امید کننده‌ی پلتفرم Bakkt، همچنان دلایلی برای نگه‌داری از بیت کوین وجود دارد. در این مقاله پنج دلیل برای نگه‌داری از این دارایی در شرایط کنونی ارائه می‌شود.

 

۱- افزایش امنیت همراه با افزایش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین

با وجود معاملات بیت کوین در شرایط نوسانی در پایان ماه گذشته، هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین به سطح ۱۰۰ کوادریلیون رسید. در حقیقت افزایش هش‌ریت شبکه را می‌توان به عنوان یک دلیل مناسب از پنج دلیل عنوان شده برای نگه‌داری از بیت کوین در نظر گرفت.

هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین

هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین در روز ۲۶ سپتامبر به سطح ۱۰۸ کوادریلیون هش در هر ثانیه رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد. دلیل اهمیت این موضوع، افزایش امنیت و قدرت شبکه نسبت به گذشته است. هش‌ریت؛ قدرت محاسباتی که ماینر‌ها به پردازش تراکنش‌های شبکه‌ی بیت کوین اختصاص می‌دهند را نشان می‌دهد. افزایش هش‌ریت موجب افزایش قدرت شبکه می‌شود، در نتیجه اجرای حملات توسط مهاجمان هزینه‌ی بالاتری خواهد داشت.

با وجود شرایط بازار نزولی در سال ۲۰۱۸ و ابتدای ۲۰۱۹، هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین نسبت به سپتامبر ۲۰۱۸(۵۵ کوادریلیون هش بر ثانیه) دوبرابر افزایش یافته است.

۲- بیش از ۷ تریلیون دلار ارزش مبادلات بیت کوین

در مدت زمان کوتاهی که از تولد بیت کوین سپری شده است، ارزش مبادلات این رمزارز، بیش از ۷ تریلیون دلار اعلام شده است. ارزش مبادلات بیت کوین در سال گذشته نیز ۳٫۲ تریلیون دلار اعلام شده است. برای مقایسه می‌توان ارزش مبادلات بیت کوین را با مجموع تولید ناخالص ملی آلمان و ژاپن مقایسه کرد.

۳- ماینر‌ها ۱۴ میلیارد دلار بیت کوین استخراج کرده‌اند

Coin Metrics در ماه آگوست با انتشار گزارشی اعلام کرد که شبکه‌ی بیت کوین تاکنون ۱۴ میلیارد دلار به ماینر‌ها پرداخت کرده است(ارزش بیت کوین استخراج شده در زمان استخراج).

از آنجایی که ارزش رمزارزهای استخراج شده تا ۸ سال پس از زمان تولد بیت کوین ۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، بیشترین ارزش بیت کوین استخراج شده به دو سال گذشته مربوط می‌شود. بنابراین، تمامی شاخص‌ها نشان می‌دهد که ارزش بیت کوین‌های استخراج شده در سال ۲۰۲۰ از سطح ۱۵ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

۴- بازگشت سرمایه‌ی بی‌نظیر بیت کوین

با وجود شرایط نزولی حاکم بر بازار بیت کوین، سود‌آوری بازار بیت کوین در سال جاری از دیگر دسته‌ی دارایی‌ها بیشتر بوده است.

بازگشت سرمایه‌ی ۲۶۸ درصدی بیت کوین در شش ماه، برتری بیت کوین را در مقایسه با بازارهای طلا، نفت و بازار سهام نشان می‌دهد.

۵- راه‌اندازی تاریخی پلتفرم Bakkt

اگر چه راه‌اندازی پلتفرم معاملات قرارداد‌های آتی Bakkt ناامید‌کننده ارزیابی می‌شود و بر اساس نظرات برخی تحلیلگران راه‌اندازی پلتفرم Bakkt موجب سقوط بازار رمزارزی شده است. اما راه‌اندازی این بازار به‌تنهایی دارای اهمیت است.

در حقیقت معاملات بیت کوین توسط بورس اوراق بهادار نیویورک تایید شده است. Bakkt نیز اولین شرکتی است که معاملات قرارداد‌های آتی بیت کوین که توسط خود این دارایی تسویه می‌شوند را در یک صرافی قانون‌گذاری شده پیشنهاد می‌دهد.

در حالی که بسیاری از صاحب‌نظران معتقد بودند راه‌اندازی پلتفرم معاملاتی Bakkt موجب هجوم گسترده‌ی سرمایه‌گذاران حقوقی به این بازار معاملاتی خواهد شد، تاخیر ورود موسسات به معنای عدم ورود آن‌ها در یک زمان مناسب نیست. هنگامی که سرمایه‌گذاران حقوقی در زمان مناسب به بازار معاملاتی بیت کوین وارد شوند، شرایط صعودی برای بازار بیت کوین ایجاد خواهد شد. همچنین باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاران حقوقی بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری دلاری در جهان را کنترل می‌کنند.

 

سرمایه‌ی موسسات حقوقی (واحد میلیارد دلار)

بر اساس اظهارات بانک فدرال رزرو سنت لوئیس(Federal Reserve Bank of St Louis)، ۲٫۱۴ تریلیون دلار دارایی، سرمایه‌گذاری در یک کلاس دارایی را انتظار می‌کشد.

حتی اگر بخش اندکی از دلار‌های موسسات حقوقی بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری شود، قیمت این رمزارز به شدت افزایش خواهد یافت.

از بیت کوین‌های خود نگه‌داری کنید و صبور باشید. افراد صبور اتفاقات خوبی را در آینده تجربه خواهند کرد…

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.