پلتفرم Crypto Finance مجوزهای کشور آلمان را دریافت کرد

پلتفرم Crypto Finance مجوزهای کشور آلمان را دریافت کرد

شرکت Crypto Finance  چهار مجوز از سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) دریافت کرده است و شرکت مادر آن Deutsche Börse قصد دارد یک صرافی ارز دیجیتال جدید را راه‌اندازی کند.

پلتفرم Crypto Finance علاوه بر ارائه محصولات مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال به سرمایه‌گذاران نهادی، امکان نگهداری و معامله آن‌ها را هم فراهم می‌کند. این پلتفرم قبلاً مجوز سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس یا FINMA را هم دریافت کرده بود. مجوزهای کشور آلمان هم به این شرکت اجازه می‌دهد تا خدمات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران آلمانی قرار دهد.

شرکت بزرگ Deutsche Börse در سال ۲۰۲۱ اکثریت سهام Crypto Finance را به دست آورد. Crypto Finance در حال حاضر محصولات خود را در صرافی SIX سوئیس ارائه می‌کند و برای مثال اولین صندوق سرمایه‌گذاری  مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال را در آن عرضه کرده است.

شرکت Deutsche Börse  در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۱) از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی یک صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران نهادی رونمایی کرده بود. این صرافی جدید DBDX نام دارد و احتمالاً در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌شود. ستیجن وندر استراتن (Stijn Vander Straeten)، مدیر عامل شرکتCrypto Finance ، اعلام کرده است:

  • این امر نشان می‌دهد که ما همچنان به شفافیت و امنیت متعهد هستیم، می‌توانیم به عنوان یک نهاد قابل اعتماد در بازار حضور داشته باشیم و به توسعه یک اکوسیستم قابل اعتماد برای دارایی‌های دیجیتال کمک کنیم.

به نظر می‌رسد که پلتفرم Crypto Finance در تلاش است بخش قابل‌توجهی از بازار ارزهای دیجیتال را به دست آورد و به گسترش اکوسیستم خود مخصوصاً در منطقه اروپا بپردازد. با این حال این شرکت با دریافت مجوز کشور آلمان مجبور می‌شود از چهارچوب دارایی‌های دیجیتال اروپا (MiCA) تبعیت کند. شایان ذکر است که قوانین MiCA قرار است در سال ۲۰۲۴ اجرا شود.

اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها