معرفی پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری قابل معامله (هفته منتهی به 22 اردیبشهت ماه 1398)

معرفی پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری قابل معامله (هفته منتهی به 22 اردیبشهت ماه 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب سیگنال پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری قابل معامله را در یک هفته منتهی به 1398/02/22 مورد بررسی قرار می‌دهد.

پربازده‌ترین صندوق‌ سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته گذشته، “اعتماد آفرین پارسیان” با 1.0 درصد بازدهی بوده است. این صندوق در دور‌ه یک  ساله نیز بازده 20.5 درصدی را ثبت کرده است. صندوق  “با درآمد ثابت فیروزه آسیا” با 0.5 درصد بازدهی هفتگی، دومین صندوق پربازده هفته گذشته در بین صندوق‌های قابل معامله بوده  است. رتبه سوم را نیز صندوق “با درآمد ثابت کمند” با 0.4 درصد کسب کرده است.

لازم به ذکر است که میانگین بازدهی صندوق‌های قابل معامله فعال در بازار سرمایه در هفته گذشته منفی 3.5 درصد بوده است. تعداد کل صندوق‌های قابل معامله فعال در بازار سرمایه 23 عدد است که از این تعداد 12 مورد آن‌ها، از نوع صندوق‌های سهامی و مختلط می‌باشند. شاخص‌های بورس و فرابورس در هفته گذشته روند نزولی داشتند؛ به همین خاطر این صندوق‌ها نتوانسته‌اند بازدهی مثبت کسب نمایند و میانگین بازدهی صندوق‌های قابل معامله را به رنج منفی کشانده‌اند.

در جدول زیر  5 مورد از پربازده‌ترین صندوق‌ های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله هفته منتهی به 1398/02/22 آورده شده است: (برگرفته از سامانه رسام؛ صفر تا صد صندوق‌های سرمایه‌گذاری)

ردیف نام صندوق بازده هفته گذشته
 (درصد)
بازده سال گذشته
(درصد)
خالص ارزش دارایی
(میلیارد ریال)
مدیر
1 اعتماد آفرین پارسیان 1.0% 20.5% 12,072 تامین سرمایه لوتوس پارسیان
2 با درآمد ثابت فیروزه آسیا 0.5% 32.8% 167 کارگزاری فیروزه آسیا
3 با درآمد ثابت کمند 0.4% 21.5% 5,572 سبدگردان کاریزما
4 امین یکم فردا 0.3% 21.1% 8,246 تامین سرمایه امین
5 مشترک آسمان امید 0.1% * 1,014 سبدگردان آسمان

در نمودار زیر پربازده‌ترین صندوق‌ های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله هفته منتهی به 1398/02/22 با هم مقایسه شده‌اند:

معرفی پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری قابل معامله (هفته منتهی به 22 اردیبشهت ماه 1398)

واحدهای سرمایه‌گذاری این نوع از صندوق‌ها در بورس مورد معامله قرار می‌گیرند. بنابراین برای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها کافی است مانند سایر سهام شرکت‌های فعال در بورس، از طریق کد بورسی سفارش خرید واحدهای سرمایه‌گذاری برای این صندوق‌ها ارائه شود. این در حالی است که برای سرمایه گذاری در سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک باید برای هر سفارش واحدهای سرمایه‌گذاری جدید صادر گردد و به منظور برداشت وجوه سرمایه‌گذاری شده، باید واحدهای سرمایه‌گذاری صادر شده ابطال گردند.

صندوق‌های قابل معامله خود انواع مختلفی ازجمله صندوق‌های قابل معامله سهامی، مختلط  و با درآمد ثابت می‌باشند. یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله خریدوفروش آسان واحد سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها است. قیمت هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها از طریق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.