پاداش ۲۱۵ میلیون دلاری آربیتروم برای بازی‌های آنلاین؛ ماجرا چیست؟

پاداش ۲۱۵ میلیون دلاری آربیتروم برای بازی‌های آنلاین؛ ماجرا چیست؟

بنیاد آربیتروم که مسئولیت توسعه این شبکه لایه دوم مبتنی بر شبکه اتریوم را برعهده دارد، تصمیم گرفته است که سرمایه قابل‌توجهی را به توسعه صنعت بازی‌های آنلاین در اکوسیستم خود اختصاص بدهد. به عبارت دقیق‌تر این بنیاد قصد دارد ۲۲۵ میلیون توکن آربیتروم (ARB) به ارزش تقریباً ۲۱۵ میلیون دلار را طی سه سال آینده در قالب یک برنامه تازه تاسیس‌شده (تحت عنوان GCP) بین کاربرانش توزیع کند.

هدف آربیتروم این است که شبکه و اکوسیستم خود را بین توسعه‌دهندگان و بازیکنان بازی‌های بلاک چینی گسترش دهد و در جامعه بازی‌های آنلاین به جایگاه بهتری برسد. شایان ذکر است که پروپوزال مربوط به این طرح در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) به جامعه آربیتروم معرفی شده بود اما تایید آن در ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) با بیش از ۷۵ درصد آرا موافق انجام شد. این پروپوزال در ابتدا پیشنهاد داده بود که سازمان مستقل غیرمتمرکز آربیتروم ۲۰۰ میلیون توکن ARB را به تشویق بازی‌های بلاک چینی طی دو سال آینده اختصاص دهد. شایان ذکر است که پلتفرم‌های برجسته‌ای مثل ال‌تو بیت (L2Beat)، وینترمیوت (Wintermute ) و ترژر دائو (Treasure DAO) از این پروپوزال حمایت کردند اما پلتفرم‌های بزرگی مثل کملوت دائو (Camelot DAO) و بلاک‌ورکس ریسرچ (Blockworks Research) هم با آن مخالفت کردند.

در هر صورت بخش قابل‌توجهی از این پاداش‌ها به توسعه‌دهندگان بازی‌های بلاک چینی اختصاص می‌یابد. به عبارت دقیق‌تر توسعه‌دهندگان جدید بازی‌های مذکور می‌توانند تا سقف ۵۰۰ هزار آربیتروم (به ارزش ۴۸۳ هزار دلار) سرمایه را از آربیتروم جذب کنند.

از طرغ دیگر توسعه‌دهندگان معتبر و قدیمی هم می‌توانند درخواست تامین سرمایه خود را در این شبکه ثبت کنند. در هر صورت آربیتروم قصد دارد این جوایز را  به زیرساخت‌ها و هزینه‌های عملیاتی بازی‌های مذکور اختصاص دهد و از رشد و توسعه اکوسیستمش حمایت کند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع:  Cointelegraph

برچسب‌ها