ورود ۲ میلیارد دلار سرمایه جدید به بازار ارزهای دیجیتال

ورود ۲ میلیارد دلار سرمایه جدید به بازار ارزهای دیجیتال

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که صندوق‌ها و محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزهای دیجیتال در ماه ژوئن (خرداد) توانستند ۲ میلیارد دلار سرمایه جدید را به خود جذب کنند. شایان ذکر است که تقریباً همه ارائه‌دهندگان محصولات مذکور با جریان ورودی جدیدی مواجه شدند.

به عبارت دقیق‌تر گزارش شرکت کوین‌شیرز (CoinShares) در ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) نشان می‌دهد که جریان ورود سرمایه صندوق‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال در پنج هفته گذشته به ۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این حجم معاملات صندوق‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال در هفته اول ژوئن (خرداد) به ۱۲.۸ میلیارد دلار رسیده و نسبت به هفته قبل‌تر ۵۵ درصد رشد کرده است.

جدا از این جریان‌ ورودی، کوین‌شیرز تاکید کرد که تقریباً همه ارائه‌دهندگان صندوق‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال در هفته اول ژوئن (خرداد) شاهد جریان‌ ورود سرمایه بودند. کوین‌شیرز تاکید کرد که این اتفاق کاملاً غیرعادی است و ممکن است واکنش سرمایه‌گذاران به داده‌های ضعیف اقتصادی آمریکا باشد. این شرکت سپس ادامه داد:

  • ما معتقدیم که این جریان ورود سرمایه به خاطر چرخش احساسات سرمایه‌گذاران در واکنش به داده‌های اقتصادی ضعیف آمریکا بوده است. این داده‌ها باعث شدند احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه‌های آینده افزایش یابد.

کوین‌شیرز علاوه بر این تاکید کرد که جریان ورود سرمایه مذکور باعث شده است کل جریان ورودی صندوق‌های کریپتویی از مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) به بالای 100 میلیارد دلار برسد.

جریان ورود و خروج سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزهای دیجیتال

شایان ذکر است که در این مدت فقط صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) و همچنین صندوق XBT شرکت کوین‌شیرز با جریان خروجی موجه شده‌اند. نکته قابل‌توجه عملکرد مثبت صندوق‌های مبتنی بر اتریوم بود که توانستند ۶۹ میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کنند و بهترین عملکرد خود از ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) را به ثبت برسانند.

جریان ورود و خروج صندوق‌های هر ارز خاص

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cointelegraph

برچسب‌ها