ورود یورو/دلار به مرحله تثبیت

ورود یورو/دلار به مرحله تثبیت
خلاصه اخبار

یورو/دلار امروز برای حفظ شتاب بهبود خود تلاش کرد و در حدود 1.0700 وارد مرحله‌ی تثبیت شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، یورو/دلار (EUR/USD) در جو محتاطانه‌ی بازارهای اروپایی در روز سه شنبه، محدوده‌ی معاملاتی خود را در زیر 1.0700 حفظ می‌کند.

در حالی که دلار آمریکا در سایه‌ی داده‌های مسکن ایالات متحده پایین مانده است، اصلاح نزولی در داده‌های تورم نهایی منطقه یورو و بلندگوهای موافق بانک مرکزی اروپا، این جفت ارز را به سمت صعود هدایت کرده است.

بررسی اجمالی بنیادین

یورو/دلار (EUR/USD) با افزایش در نیمه‌ی دوم روز دوشنبه، در محدوده‌ی مثبت بسته شد. سپس در اوایل سه‌شنبه، این جفت برای حفظ شتاب بهبود خود تلاش کرد و در حدود 1.0700 وارد مرحله‌ی تثبیت شد.

پس از یک گشایش نزولی، شاخص‌های اصلی وال استریت در جلسه‌ی آمریکا جهش کردند و از این رو، ادامه‌ی عملکرد دلار آمریکا (USD) را برای پیشی‌گرفتن از رقبای خود دشوار ساختند.

همچنین در اوایل جلسه‌ی اروپا، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده، در سطح نسبتا بالایی قرار گرفتند؛ چنانچه سهام ایالات متحده پس از زنگ افتتاحیه باز هم بالاتر رود، ممکن است از یک سو، به دلار مجالی برای یافتن تقاضا دهد و از سوی دیگر، به یورو/دلار (EUR/USD) نیز در حفظ جایگاه خود کمک کند.

از طرفی به نظر می‌رسد علاوه بر بهبود روحیه‌ی ریسک، اظهارنظرهای تندروانه‌ی بانک مرکزی نیز از یورو/دلار حمایت کند.

در حال حاضر، پیش از اعلام سیاست‌های فدرال رزرو در روز چهارشنبه، سرمایه‌گذاران نسبت به برخی داده‌ها و گزارش‌های مهم، بی‌طرف هستند.

نشست فدرال رزرو

بررسی اجمالی تکنیکال با نگاهی به نمودار 4 ساعته

بررسی نمودار 4 ساعته حاکی از آن است که پنج کندل آخر 4 ساعته بالاتر از میانگین متحرک ساده 20 دوره‌ای بسته می‌شوند. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه‌ی 50 افزایش یافت که نشان می‌دهد فروشندگان در حاشیه باقی می‌مانند.

در روند صعودی، سطح 1.0700 (به عنوان سطح روانشناختی، حد بالای کانال رگرسیون نزولی، 50-SMA) مقاومت کلیدی برای یورو/دلار (EUR/USD) را تشکیل می‌دهد. در صورتی که این جفت از آن سطح به سمت بالاتر حرکت، و از آن به عنوان پشتیبان استفاده کند، اهداف بازیابی بعدی را می‌توان روی 1.0750 (سطح استاتیک، SMA دوره 100) و 1.0800 (سطح روانی، سطح ایستا) تعیین کرد.

به علاوه، چنانچه یورو/دلار EUR/USD نتواند سطح 1.0700 را پس بگیرد، ممکن است فشار نزولی مجددی بر آن اعمال شود. در آن سناریو، پشتیبانی‌ها در 1.0670 (SMA-20)، 1.0650 (نقطه میانی کانال نزولی) و 1.0630 (سطح استاتیک) دیده می‌شوند.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز