واکنش ظریف و قاسمی به کنفرانس ضد ایرانی و برنامه موشکی

واکنش ظریف و قاسمی به کنفرانس ضد ایرانی و برنامه موشکی
خلاصه اخبار

فهرست عناوین وزیر امور خارجه به برنامه آمریکا برای برگزاری نشستی ضدایرانی در لهستان و سخنگوی وزارت خارجه به ادعای فرانسه درباره برنامه موشکی ایران واکنش نشان دادند. به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس، محمد جواد ظریف به برنامه آمریکا برای میزبانی نشستی ضدایرانی که قرار است ماه آینده میلادی در لهستان برگزار […]

وزیر امور خارجه به برنامه آمریکا برای برگزاری نشستی ضدایرانی در لهستان و سخنگوی وزارت خارجه به ادعای فرانسه درباره برنامه موشکی ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس، محمد جواد ظریف به برنامه آمریکا برای میزبانی نشستی ضدایرانی که قرار است ماه آینده میلادی در لهستان برگزار شود، واکنش نشان داد و در توئیتر اعلام کرد: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند یا مرده اند یا بی آبرو شده اند و یا به حاشیه رانده شده اند.ایران از همیشه قوی تر است.
دولت لهستان نمی تواند این شرمندگی را پاک کند. در حالی که ایران لهستانی ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان سیرک مذبوحانه ضد ایرانی شده است.
وی عکس هایی از کنفرانسی را به پیام افزود که بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا را در کنار شیمون پرز رئیس معدوم رژیم صهیونیستی و حسنی مبارک رئیس جمهور ساقط شده مصر نشان می دهد.همچنین عکس هایی از آوارگان لهستانی و آمار تاریخی را که آن ها در زمان جنگ جهانی به ایران پناه آورده بودند را آورده است.

واکنش ایران به ادعای فرانسه درباره برنامه موشکی

بهرام قاسمی طی بیانیه ای در واکنش به سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درخصوص برنامه موشکی ایران گفت: انتظار می رود فرانسه از تکرار ادعاهای نادرست مخالفان برجام خودداری کند.
وی افزود: برخلاف ادعای سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نه برنامه موشکی ایران با اهداف غیرمتعارف پایه گذاری شده و نه آنچه به عنوان حق طبیعی ایران برای تقویت توانمندی های علمی و دفاعی در قالب برنامه موشکی توسعه یافته، برخلاف قطعنامه 2231 است.

قاسمی تاکید کرد: در هیچ بخشی از این قطعنامه، ایران از برنامه موشکی متعارف و دفاعی و کاربردهای علمی منع نشده است.قویا معتقدیم تلاش برای القا و تحمیل تفسیر و برداشتی نادرست از قطعنامه 2231 در مورد برنامه موشکی ایران رفتاری غیرمسئولانه است.برنامه موشکی ایران دفاعی، ملی، متعارف و نه تنها قانونی است، بلکه حق طبیعی ملت ایران به شمار می رود.
بنابراین گزارش،این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد که ناظر بر اجرای ابعاد فنی و هسته‌ای برجام است در تمامی گزارش‌ها بر صلح‌آمیز بودن تمامی فعالیت‌های ایران و عدم انحراف آن‌ها به سوی اهداف غیرمسالمت‌آمیز تأکید کرده است.