هشدار برای معامله‌گران: داده‌های تورمی آمریکا به زودی منتشر می‌شود

هشدار برای معامله‌گران: داده‌های تورمی آمریکا به زودی منتشر می‌شود

در هفته آینده دو رویداد اقتصادی مهم در پیش است. اولین رویداد انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه مه (اردیبهشت) و دومین رویداد نشست فدرال رزرو است. شایان ذکر است که شاخص CPI روز چهارشنبه ساعت ۱۶ به وقت تهران منتشر می‌شود و نشست فدرال رزرو در همین روز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد. پلتفرم دکوبیسی لتر (The Kobeissi Letter) درباره این داده‌ها گفته است:

  • نشست فدرال رزرو بلاخره در هفته آینده برگزار می‌شود. همه نگاه‌ها به سیاست‌های جدید این بانک است.

این داده‌ها برای معامله‌گران بازارهای مالی اهمیت زیادی دارد. شایان ذکر است که در هفته گذشته داده‌های مربوط به بازارکار آمریکا سر و صدای زیادی به پا کرد و باعث شد قیمت بیت کوین حدود ۲ درصد سقوط کند.

معامله‌گر مشهوری به اسم «CrypNuevo» درباره واکنش بیت کوین نسبت به داده‌های تورمی اعلام کرده است:

  • سناریوی اول این است که بیت کوین اصلاحش بعد از داده‌های بازار کار آمریکا را بازیابی کند، تا جلسه FOMC به تثبیت برسد، با انتشار نتیجه نشست FOMC با نوسان زیادی مواجه شود و دوباره آن را بازیابی کند. سناریوی دوم این است که نتیجه نشست FOMC به قدری خوب باشد که اصلاح ناشی از داده‌های قبلی را بازیابی کند. تا آن زمان ما فقط می‌توانیم به خرید بیت کوین در سطوح پایین‌تر ادامه دهیم.
نمودار قیمت بیت کوین

پیش‌بینی تحلیلگران و فعالان بازارهای مالی از سیاست‌های فدرال رزرو مدت‌ها است که هیچ تغییری نکرده است. در حقیقت آن‌ها باور دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را در جلسه روز چهارشنبه تغییر نمی‌دهد. به نظر آن‌ها ممکن است چندین ماه طول بکشد تا این اتفاق بیفتد و بانک مرکزی آمریکا راضی شود که نرخ بهره این کشور را مثل بقیه کشورها کاهش دهد.

احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه‌های آینده
اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع:  Cointelegraph

برچسب‌ها