موج خوش‌ بینی در پیش‌ بینی هفتگی بورس / بورس آبستن چه حوادثی است؟

موج خوش‌ بینی در پیش‌ بینی هفتگی بورس / بورس آبستن چه حوادثی است؟
خلاصه اخبار

کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته اول بهمن ماه متمایل به صعودی خواهد بود و صنایع پالایشی و بانکی پیشرو در بازار این هفته هستند.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت‌نیوز، ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته اول بهمن ماه متمایل به صعودی خواهد بود و صنایع پالایشی و بانکی پیشرو در بازار این هفته هستند.

در هفته‌ای که گذشت، شاخص بورس حدود ۷۶۶ واحد رشد کرد و از ۱۶۴ هزار و ۸۲۹ واحد به ۱۶۵ هزار و ۵۹۵ واحد رسید.

روند شاخص کل بورس در ابتدای بهمن ماه

محمد خبری‌زاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: در هفته‌ گذشته بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های خدمات مالی، سرمایه گذاری‌ها، آهن و فولاد و خودرو اختصاص پیدا کرد. از لحاظ بازدهی در بین صنایع بزرگ بازار، صنایع دارویی، بیمه، حمل‌ونقل و محصولات فلزی بیشترین بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کردند. در بین نمادها، زنجان، بایکا، چکارن، کسرام و خلنت بیشترین بازدهی را در نصیب سهامدارن خود نمودند.

وی ادامه داد: اخبار مربوط به افزایش رسمی نرخ خودروها، قوت گرفتن شایعه تسعیر ارز در بانک‌ها و افزایش نرخ نفت خام به بالای ۶۰ دلار در کنار وضعیت مناسب صادرات مقداری شرکت‌ها نسبت به ماه آذر و آبان باعث بهبود حجم و ارزش معاملات خرد در بازار سرمایه شد.

خبری‌زاده تاکید کرد: ارزش معاملات خرد در پایان هفته گذشته به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که نزدیک ارزش میانگین معاملات خرد در روزهای رونق بازار در ماه‌های خرداد تا شهریور است. در کل هفته گذشته شرایط بازار خوب بود و افزایش ارزش معاملات می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی در بازار بازار سرمایه برای ماه‌های پایانی سال باشد.

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه هم در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: شاخص کل بورس در هفته آینده مثبت خواهد بود و گروه‌های موثر پتروشیمی، فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و بانک خواهند بود.

وی ادامه داد: روند بازار در هفته جاری تحت تاثیر عواملی از جمله انتشار گزارش عملکردهای فصلی، رشد نرخ ارز، بهبود نسبی قیمت‌ها در بازارهای کامودیتی از جمله نفت خواهد بود. انتظار بر آن است که در هفته جاری شاهد بهبود نسبی جریان نقدینگی در معاملات سهام به خصوص در گروه‌های موثر و شاخص ساز باشیم.

نصیرزاد تاکید کرد: همچنان ریسک‌های نظیر تحریم و یا تزلزل در بازارهای جهانی در روند اصلی بازار سایه افکنده و با قدرت نمی‌توان روند مثبت فعلی را به عنوان یک موج پایدار صعودی برای هفته‌ها و ماه‌های آتی بازار در نظر گرفت.