موافقت با پیشنهاد ایکان برای ساخت اولین شهر رمزارزی جهان در آفریقا

موافقت با پیشنهاد ایکان برای ساخت اولین شهر رمزارزی جهان در آفریقا

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

آینده‌ی صنعت رمزارزها در آفریقا

ایکان(Akon خواننده و ترانه‌ساز آفریقایی آمریکایی) به تازگی با انتشار یک پست توییتری از توافق برای راه‌اندازی شهری با نام ایکان‌سیتی(Akon City) خبر داد و اعلام کرد که «مشتاقانه منتظر میزبانی از شما در آینده هستیم».

ظاهرا این پروژه نخستین شهر جهان خواهد بود که تماما با استفاده از انرژی تجدیدپذیر اداره می‌شود. همچنین گفته شده این که شهر طی ۱۰ سال آینده و در چندین مرحله ساخته خواهد شد.

زمین مورد استفاده برای ساخت این شهر که بیش از ۲ هزار هکتار مساحت دارد، در سال ۲۰۱۸ توسط مکی سال(Macky Sall) رئیس جمهور سنگال به او هدیه داده شده است. در گزارشات مربوط موقعیت جغرافیایی این زمین آمده است که «در فاصله‌ی پنج دقیقه‌ای از فرودگاه جدید بین‌المللی، نزدیک به ساحل و فاصله‌ی کمی تا داکار، پایتخت سنگال» قرار دارد.

این رپر محبوب پیش‌بینی می‌کند که شهر آکون‌سیتی به یک واکاندا(Wakanda نام یک شهر بسیار پیشرفته در داستان‌های مارول که در قلب آفریقا واقع شده و شریک تجاری ایالات متحده می‌باشد) در دنیای واقعی تبدیل خواهد شد.

یک اقتصاد وابسته به رمزارز ایکوین

گزارشات حاکی از آن است که تراکنش‌ها و معاملات صورت گرفته در این شهر تماما با استفاده از رمزارز شخصی ایکان با نام ایکوین(Akoin) انجام خواهد شد.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، رمزارز ایکوین ابتدا در سال ۲۰۱۸ و به عنوان یک ناجی برای وضعیت اقتصادی آفریقا رونمایی شد. به گفته‌ی ایکان، هدف از ارائه‌ی این رمزارز «بازگشایی پتانسیل بزرگ‌ترین اقتصاد نوظهور جهان از طریق ساخت یک رمزارز پایدار و نوآوری، فرصت‌های درآمدزا و حمایت از کارآفرینان جوان، ثبات اقتصادی و رشد در سراسر آفریقا و جهان است».

اکوسیستم رمزارز ایکوین هنوز راه‌اندازی نشده و حتی یک نقشه‌ی اولیه(WhitePaper) هم ندارد. با این حال، نقشه‌ی راه این پروژه از راه‌اندازی یک پلت‌فرم جدید و لیست شدن در صرافی‌های رمزارزی برای نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد.

البته گفته شده که استفاده از رمزارز ایکوین تنها محدود به شهر ایکان‌سیتی نخواهد بود، زیرا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که از آن در سراسر قاره‌ی آفریقا، و حتی فراتر از آن استفاده شود.

انرژی خورشیدی در آفریقا

ایکان پیش از این نیز یک بنیاد بشردوستانه با نام «ایکان لایتینگ آفریکا(Akon Lighting Africa)» تاسیس کرده بود که بخاطر تامین مالی پروژه‌های انرژی خورشیدی در آفریقا، از طرف سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است. این موسسه‌ی خیریه به تازگی مدعی شده که در حال کار بر روی پروژه‌های مختلف در ۲۵ کشور آفریقایی می‌باشد.

نظر شما در رابطه با این پروژه‌ی عظیم و وابستگی آن به رمزارزها چیست؟ آیا ساخت این پروژه به توسعه‌ی فناوری بلاک‌چین و گسترش رمزارزها کمک خواهد کرد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.