متامسک از تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال مالیات نمی‌گیرد

متامسک از تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال مالیات نمی‌گیرد

کانسنسیس (ConsenSys)، شرکت‌ توسعه‌دهنده کیف پول متامسک (MetaMask)، در ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) اعلام کرد هیچ مالیاتی از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال دریافت نمی‌کند. این شرکت در توییتر گفته است :

  • بیایید یک چیز را در همین ابتدا روشن کنیم: متامسک هیچ مالیاتی از تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال دریافت نمی‌کرده است و نمی‌کند. ما هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نکرده‌ایم.

کانسنسیس در صحبت‌های خود تأکید کرده است که فقط از بعضی از خدمات پولی‌اش مالیات می‌گیرد. این شرکت برای مثال به خدمات «Ethereum API Infura» اشاره کرده است که مالیات آن از طریق کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

مسئله این است که در روز گذشته، شایعاتی منتشر شده که ادعا می‌کنند متامسک از تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال می‌گیرد و حتی می‌تواند وجوه کاربران را به این خاطر مسدود کند. با این حال، هیچ متنی در شرایط خدمات متامسک وجود ندارد که صریحاً به این مسئله اشاره کرده باشد. علاوه بر این، هیچ کدی در اپلیکیشن متامسک وجود ندارد که به کانسنسیس اجازه دهد وجوه کاربران را مسدود کند.

صرافی‌های بزرگی مثل کوین بیس و شعبه آمریکایی بایننس، گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های تجاری کاربرانشان را به اداره خدمات درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) ارائه می‌کنند. این شرکت‌ها در اغلب موارد فرم‌های مالیاتی هم ارائه می‌کنند که معامله‌گران هنگام ارائه اظهارنامه مالیاتی خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

با این وجود، هرگز تأیید نشده است که متامسک یا کانسنسیس اطلاعات کاربرانشان را به اداره درآمد داخلی ایالات متحده ارائه می‌کنند یا نه.

منبع: Ceryptoslate

برچسب‌ها