بایننس همزمان با ریزش قیمت لونا و UST برداشت آنها را متوقف کرد

بایننس همزمان با ریزش قیمت لونا و UST برداشت آنها را متوقف کرد

برترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال بایننس برداشت LUNA و UST را به دلیل ازدحام و کندی شبکه متوقف کرده است.

به دلیل حجم قابل توجهی از برداشت های معوق، برداشت های LUNA و UST در ساعت 2:20 بامداد به وقت UTC در تاریخ 10 می به حالت تعلیق درآمد. طبق گفته صرافی، پس از ثبات شبکه و کاهش حجم برداشت های معلق، برداشت ها از سر گرفته می شود.

استیبل کوین الگوریتمی Terra، UST، پس از از دست دادن قیمت یک دلاری خود دچار سقوط آزاد شد. Terra (LUNA) اکنون با 31.79 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته 48.59 درصد کاهش داشته است، در حالی که استیبل کوین UST اکنون با 0.914 دلار معامله می شود که 9 درصد کمتر از 1 دلار است.

اگر ارزش بازار LUNA کمتر از UST باشد، این امکان وجود دارد که سرمایه کافی در پروژه Terra وجود نداشته باشد تا به درستی از ارزش استیبل کوین الگوریتمی حمایت کند و پیوند آن را حفظ کند.

گارد بنیاد لونا (LFG) که مسئول اطمینان از حفظ پیوند UST با دلار ایالات متحده است، در حال کنترل خسارت است تا هر گونه ضرر بیشتر را کاهش دهد و استیبل کوین را به 1.00 دلار بازگرداند.

کوین تلگراف گزارش داد که یک نهنگ شروع به دامپ 285 میلیون دلار UST از روز شنبه کرد که باعث شد استیبل کوین به 0.98 دلار و LUNA به پایین ترین سطح سه ماهه 61 دلار کاهش یابد.

با توجه به داده‌های بلاک چین و فعالان بازار ارزهای دیجیتال، کاهش قیمت احتمالاً ناشی از برداشت‌های TerraUSD از پروژه‌های غیرمتمرکز Curve Finance و Anchor بوده است.

استیبل کوین ها برای حفظ ارزش ارزهایی مانند دلار آمریکا طراحی شده اند و انواع سنتی این توکن ها توسط دارایی هایی مانند پول نقد یا معادل های نقدی پشتیبانی می شوند. از سوی دیگر، UST یک استیبل کوین الگوریتمی است که چنین پشتوانه دارایی ندارد و برای حفظ ارزش خود به تجارت و مدیریت خزانه داری متکی است.

مدیرعامل Terraform Labs، Do Kwon، پیشنهاد خرید تا 10 میلیارد دلار بیت کوین را برای حمایت از استیبل کوین UST داده بود. برای کمک به تثبیت ارز دیجیتال و جلوگیری از بی ثباتی آینده در Terra و LUNA، شورای بنیاد Luna Guard (LFG) تصمیم گرفته است که 1.5 میلیارد دلار وام به هر دو UST و Bitcoin ارائه دهد.

با این حال، این تصور که بیت کوین می تواند یک پشتوانه قابل دوام برای یک استیبل کوین ثابت با دلار باشد، در حال آزمایش است. طبق داده های CoinGecko، در بازه زمانی مشابه از پنجشنبه تا سه شنبه، قیمت بیت کوین حدود 25 درصد از 39874 دلار به 30269 دلار کاهش یافته است.

دستکاری مداوم LFG با UST خشم طرفداران تمرکززدایی را برانگیخته است، مانند رهبر استراتژی HasuدرFlashbots.net ، که در روز سه شنبه توییت کرد که “من نمی خواهم مردم دوباره UST را غیرمتمرکز خطاب کنند.”

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.