قیمت طلا و سکه امروز 22 خرداد 1403 / سکون بازارها ادامه دارد

قیمت طلا و سکه امروز 22 خرداد 1403 / سکون بازارها ادامه دارد

طلای 18 عیار امروز رشد 0.27 درصدی را تجربه کرد. هر چند این افزایش قیمت در سایر قطعات طلا نظیر انواع سکه به چشم نمی‌خورد.

به گزارش سیگنال نیوز ، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۳۱۴,۸۰۰ (سه میلیون و سیصد و چهارده هزار و هشتصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۷ درصدی داشته است.

 همچنین قیمت هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۷ درصدی نسبت به روز قبل، به عدد ۱۴,۳۵۹,۰۰۰ (چهارده میلیون و سیصد و پنجاه و نه هزار) تومان رسید.

قیمت هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با کاهش 0.29 درصدی، ۲,۳۰3 (دو هزار و سیصد و سه) دلار نرخ گذاری شد.

قیمت سکه بدون تغییر

تمام قطعات سکه امروز بدون تغییر در قیمت های قبلی خود باقی ماندند.

لازم به ذکر است که دلار مبادله ای در بازار امروز نسبت به روز قبل، با ۲۷ تومان افزایش، ۴۵,۵۳۵ تومان نرخ گذاری شد.

کاهش قیمت اونس طلا در بازار امروز از یک سو و افزایش ناچیز قیمت دلار و ثبات نسبی آن در چند روز اخیر که به عقیده برخی کارشناسان ناشی از نزدیک بودن زمان انتخابات ریاست جمهوری است، می تواند عامل آرامش فعلی بازار و عدم تغییر قیمت سکه باشد.

درحالی که به عقیده عده ای از تحلیلگران افزایش قیمت طلای 18 عیار را می توان نتیجه افزایش تقاضای مردم پیش از انتخابات ریاست جمهوری دانست؛ چراکه پیش بینی می شود انتظارات تورمی و کسری بودجه رو به افزایش دولت، سطح تورم میان مدت را بالا نگه می دارد.

قیمت نقره برخلاف طلا کاهش یافت

گرم نقره 999 با افت قیمتی 790 تومان به قیمت 55.460 (پنجاه و پنج هزار و چهارصد وشصت) تومان رسید.

همچنین قیمت انس نقره با کاهش 51 سنتی به 29.20 دلار رسید.

همان طور که ملاحظه می شود قیمت نقره به تبعیت از اونس نقره کاهش یافته که این می تواند بدلیل ریزش سنگین 7.5 درصدی اونس نقره در 5 روز گذشته باشد؛ چرا که سرمایه گذاران بر روی این فلز گرانبها هنوز انتظار رشد قیمتی مناسبی از این فلز را ندارند.

جدیدترین اخبار طلا و سکه در اپلیکیشن سیگنال

برچسب‌ها