فعالیت های اقتصادی کشور با وجود فشارهای دشمنان مثبت است

فعالیت های اقتصادی کشور با وجود فشارهای دشمنان مثبت است
خلاصه اخبار

فهرست عناوین رییس جمهور تراز تجاری کشور در ۹ ماه گذشته را با اختلاف ۷۵۰ میلیون دلار، مثبت عنوان کرد و گفت: فعالیت های اقتصادی کشور با وجود فشارهای دشمنان، مثبت و امیدوارکننده است و به هیچ عنوان آمریکایی ها به اهداف خود برای جلوگیری از صادرات نفت ومشتقات آن دست نخواهند یافت. به گزارش […]

رییس جمهور تراز تجاری کشور در ۹ ماه گذشته را با اختلاف ۷۵۰ میلیون دلار، مثبت عنوان کرد و گفت: فعالیت های اقتصادی کشور با وجود فشارهای دشمنان، مثبت و امیدوارکننده است و به هیچ عنوان آمریکایی ها به اهداف خود برای جلوگیری از صادرات نفت ومشتقات آن دست نخواهند یافت.

به گزارش سیگنال به نقل از (سنا)،  حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه در جلسات این هفته هیات دولت، وزرا و مسوولان گزارش های خوبی از اقدامات خود ارائه کردند که لازم می دانم ملت عزیز ایران از آن باخبر باشند، گفت: در ۹ ماهه گذشته تراز تجاری ناشی از صادرات غیرنفتی با رقم حدود ۷۵۰ میلیون دلار، دارای تراز مثبت بوده که این رقم نشان دهنده تلاشهای موفقیت آمیز فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی است.

رئیس جمهور افزود: بر اساس گزارش وزیر نفت، فروش نفت به همان صورتی که مدنظر بود ادامه دارد و برخی مشکلات جزئی که وجود دارد قابل حل بوده و بزودی برطرف خواهد شد.

روحانی با اشاره به آمار رئیس بانک مرکزی گفت که این آمار هم امیدوارکننده بود و نشان می‌دهد که التهاب قیمت‌ها درحال کنترل است. آمار بانک مرکزی همچنین به شاخص قیمت‌های تولیدی در سطح عمده‌ فروشی مربوط می‌شود و بر این اساس در ماه آذر نسبت به ماه آبان ۴.۵ درصد کاهش داریم و این خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است.

رئیس جمهور افزود: آمار تورم در تولید، همیشه پیشخوان اعلام اقتصاد ماه‌های آینده است و این نشان می‌دهد مسیری که دولت و ستاد اقتصادی دولت انتخاب کرده، مسیری درست و امیدوارکننده است و ان‌شاء الله این مسیر ادامه می یابد.

روحانی گفت: علیرغم اینکه بعضی‌ها ادعا می کنند دولت چشم به آسمان و زمین و غرب و شرق دوخته است، چشم ‌ما ابتدا به رحمت خداوند بزرگ است که رزق و قدرت از اوست و دوم به بازوان پرتوان ملت عزیز ایران و نه کسی دیگر است.

روحانی در ادامه خطاب به اعضای هیات دولت و مجلس شورای اسلامی گفت: ما امسال باوجودی که تاحدودی مشکلات اقتصادی داشتیم، موفق شدیم لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم و این کار بسیار مهمی است.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش سازمان برنامه و بودجه  و همه وزرا و معاونان در روند تدوین بودجه اظهارداشت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم که به دو اصل ۵۲ و  ۱۲۶ قانون اساسی توجه کنند. اصل ۵۲ اگر با اصل ۱۲۶ دیده نشود، ممکن است مسیر غیردقیق انتخاب کنیم، طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی، مسئولیت برنامه و بودجه کشور، مسایل اداری و استخدامی، مستقیماً در اختیار رئیس جمهور و با مسئولیت رئیس جمهور  است و این نه صرفا برای دستگاههای اجرایی بلکه تمام بودجه کشور برای همه بخش ها است.

روحانی با تاکید بر اینکه تمام برنامه کشور، مسایل اداری و استخدامی، طبق قانون اساسی صرفاً به عهده شخص رئیس جمهور است، گفت:  رئیس جمهور در این حوزه ها یا شخصاً تصمیم می گیرد و یا نماینده‌ای را انتخاب می‌کند و ما باید توجه کنیم قدرت‌ها و حدودی که در قانون اساسی تبیین شده، مخلوط نشود.

رئیس جمهور افزود: البته بودجه سالانه هم طبق اصل ۵۲ به مجلس ارسال می‌شود و نمایندگان لایحه بودجه را مورد رسیدگی و بررسی قرار داده و تصویب می‌کنند، اما اصل برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کار دولت و کار دستگاه اجرایی است، همانطور که پیوسته با مجلس همکاری و هماهنگی کردیم امسال نیز با همکاری و هماهنگی، این بودجه به تصویب می رسد و در اختیار ما قرار می گیرد.

روحانی اضافه کرد: اگر کل کشاورزی مدرنیزه و سامانه‌های نوین آبیاری حاکم شود، تحول زیادی ایجاد می‌کند لذا گام اول برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی، سرمایه‌گذاری در آب است. باید کشت گلخانه‌ای و سامانه‌های نوین آبیاری را تقویت کرد.