فروش اسناد احراز هویت مشتریان صرافی‌های معروف ارز دیجیتال در دارک وب

فروش اسناد احراز هویت مشتریان صرافی‌های معروف ارز دیجیتال در دارک وب
خلاصه اخبار

کاربری در یک بازار آنلاین در دارک‌ وب با نام «دِرِد» (Dread) اقدام به فروش داده‌های مربوط به احراز هویت مشتریان چندین صرافی برتر ارز دیجیتال دنیا کرده است.

به گزارش سیگنال به نقل از ارز نگار، این کاربر یک آگهی فروش را در جولای ۲۰۱۸ (حدود تیرماه ۹۷) در این بازار منتشر کرده و ادعا می‌کند که اسناد مربوط به احراز هویت مشتریان (از جمله کارت شناسایی و گواهینامه رانندگی) در صرافی‌های معتبری نظیر بایننس، بیتفینکس، پولونیکس و بیترکس را به وسیله هک کردن سرورهای مربوطه به دست آورده است.
این هکر هر ۱۰۰ سند را به قیمت ۱۰ دلار می‌فروشد و برای حجم‌های بالاتر نیز تخفیف‌هایی در نظر گرفته است. ظاهرا برای سفارش‌های بالای ۲۵ هزار، هر سند به قیمت ۱ دلار به فروش می‌رسد.

یک کارشناس امنیتی که نخواست نامش فاش شود به سامانه خبری سی‌سی‌ان گفت که با این فروشنده تماس گرفته و توانسته سه نمونه رایگان از این اسناد را دریافت کند. در هر سه نمونه، یک فرد با کاغذی که واژه «بایننس» روی آن نوشته شده وجود دارد و تصاویر کارت شناسایی و نیز گواهینامه رانندگی آنها نیز کاملا مشخص است. به نظر می‌رسد اسناد مورد ادعای این فروشنده، واقعی باشند.
سخنگوی بایننس اعلام کرده که احتمال می‌دهند شیوه لو رفتن این اسناد را پیدا کرده باشند. ظاهرا هیچ نوع دسترسی غیرمجازی به سامانه این صرافی صورت نگرفته است. با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، هیچ اطلاعات بیشتری از سوی بایننس منتشر نشده است.