طرح درآمدزایی کانال‌های تلگرامی با استفاده از توکن کوین آغاز شد

طرح درآمدزایی کانال‌های تلگرامی با استفاده از توکن کوین آغاز شد

تلگرام از این به بعد با مالکان کانال‌های عمومی که شرایط مورد نیاز را داشته باشند، در درآمد تبلیغاتی خود شریک می‌شود. این پلتفرم در ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) سیستم پاداش جدیدی را معرفی کرد که به صاحبان کانال‌های پرطرفدار با حداقل ۱٬۰۰۰ دنبال‌کننده، امکان کسب ۵۰ درصد از درآمد تبلیغاتیِ نمایش‌داده‌شده در کانالشان را با استفاده از تون کوین می‌دهد.

از زمان اعلام این خبر در فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲)، قیمت تون کوین بیش از ۱۱۱ درصد افزایش یافته است. طبق آمار تلگرام کانال‌های این پلتفرم ماهانه بیش از یک تریلیون بازدید ایجاد می‌کنند و صاحبان آن‌ها می‌توانند بدون کارمزد، سهم خود از درآمد تبلیغات را برداشت کنند.

برای حمایت از این ابتکار، تلگرام تون کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت برای خرید تبلیغات در پلتفرم خود اضافه کرده است. با این حال، تلگرام تبلیغات مذکور را تنها در کانال‌ها و با در نظر گرفتن نوع محتوای به اشتراک گذاشته‌شده در آن‌ها نمایش می‌دهد.

پیش از راه‌اندازی این روش، صاحبان کانال‌های تلگرامی فقط با روش‌هایی مثل فروش پست‌های تبلیغاتی، دریافت هزینه برای عضویت در کانال‌های خصوصی و فروش محصولات، می‌توانستند از دنبال‌کنندگان خود درآمد کسب کنند.

کارشناسان معتقدند که مینی ‌اپلیکیشن‌های بلاک چینی تلگرام (که با نام مینی ‌اَپ هم شناخته می‌شوند) می‌توانند به عنوان «اسب تروا» برای پذیرش گسترده فناوری بلاک چین عمل کنند. به عبارت دیگر این مینی ‌اپلیکیشن‌ها به کاربران امکان استفاده از قابلیت‌های بلاک چینی را می‌دهند؛ بدون اینکه نیاز به آموزش خاصی در این زمینه داشته باشند.

با این راه‌حل تلگرام قصد دارد تا سال ۲۰۲۸، پانصد میلیون کاربر را بدون نیاز به آموزش آن‌ها از زیرساخت‌های بلاک چینی، وارد این اکوسیستم کند.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها