افزایش یارانه سال جدید – یارانه نقدی سال جدید چقدر است؟

افزایش یارانه سال جدید – یارانه نقدی سال جدید چقدر است؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینافزایش یارانه سال جدید اگرچه هنوز در لایحه بودجه سال 1402 منتشر نشده است، اما برخی از جزئیات لایحه بودجه رسانه‌ای شده نشان از احتمال افزایش مبلغ یارانه نقدی سال آینده دارد.اما سوال اصلی این است که یارانه نقدی سال جدید چقدر است؟ و افزایش یارانه سال جدید چقدر موثق است؟ یارانه سال جدید […]

افزایش یارانه سال جدید اگرچه هنوز در لایحه بودجه سال 1402 منتشر نشده است، اما برخی از جزئیات لایحه بودجه رسانه‌ای شده نشان از احتمال افزایش مبلغ یارانه نقدی سال آینده دارد.
اما سوال اصلی این است که یارانه نقدی سال جدید چقدر است؟ و افزایش یارانه سال جدید چقدر موثق است؟

یارانه سال جدید چقدر است؟

نائب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اخیرا از پیشنهاد دولت برای افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی خبر داده است. وی بیان کرده است :

افزایش ده درصدی یارانه سال جدید در دستور کار دولت قرار گرفته است.


با توجه به این خبر، به نظر میرسد افزایش یارانه سال جدید به مبلغ 30 تا 40 هزار تومان افزایش خواهد داشت. در این حالت، مبلغ یارانه معیشتی برای سه دهک اول کشور 440 هزار تومان و شش دهک دیگر کشور، 330 هزار تومان خواهد بود. بنابراین؛ به نظر میرسد پس از تصویب طرح افزایش یارانه سال جدید یارانه خانوارها 120 تا 160هزار تومان افزایش پیدا کند.


از سوی دیگر، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز از افزایش مبلغ یارانه سال 1402 خبر داد. وی بیان کرد که : «ممکن است در سال 1402 مبلغ یارانه به 400 هزار تومان افزایش پیدا کند.» بنابر این اظهار نظر؛ احتمالا مبلغ یارانه معیشتی سال جدید برای همه گروه‌ها یکسان و 9 دهک درآمدی اول جامعه هرکدام 900 هزارتومان یارانه نقدی معیشتی دریافت کنند.
البته این طرح تنها به نفع شش دهک درآمدی بالای جامعه است و سه دهک اول عملا شامل افزایش یارانه سال جدید نخواهند شد. بر این اساس می‌توان گفت، افزایش 10 درصدی یارانه‌ها به اجرا نزدیک‌تر باشد.

تاریخ واریز یارانه جدید – یارانه اسفند کی واریز میشود؟

تاریخ واریز یارانه جدید و یارانه این ماه کی واریز میشود ؟ سوالیست که همه مردم هر ماه میپرسند و به دنبال پاسخ آن هستند. این سوال، بعد از اردیبهشت ماه 1401 که واریز یارانه جدید دوباره از سر گرفته شد؛ اوج گرفت. از این زمان به بعد، واجدین دریافت یارانه می‌توانستند در تاریخ بیستم هر ماه یارانه خود را دریافت کنند. مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم 400 هزار تومان، و دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان می باشد.
همچنین سرپرست‌های خانواری که پیش از این اقدام به دریافت یارانه 10 میلیون ریالی کرونا معادل یک میلیون تومان کرده اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آن‌ها کسر خواهد شد.
افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام یارانه 1401 نشدند و یا از یارانه جدید جامانده اند نیز می توانند با مراجعه به سایت my.gov.ir مراجعه کنند.

تاریخ واریز یارانه جدید این ماه هم مانند ماه های گذشته است. واریز یارانه اسفند ماه درست مانند ماه های گذشته در تاریخ بیستم اسفند خواهد بود. یارانه بگیران می توانند پس از 24 ساعت بعد از واریز یارانه جدید ، یارانه خود را برداشت کنند. تاریخ واریز یارانه اسفند ماه 1401، به گفته خبرهای اعلام شده از صبح شنبه، 20 اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز میشود. پس از 24 ساعت سرپرستان خانوار و افرادی که جزو دهک یک تا نهم هستند و مشمول دریافت یارانه بودند ؛ می توانند یارانه خود را برداشت کنند.

هنوز خبری مبنی بر اجباری بودن طرح کالابرگ الکترونیکی به گوش نرسیده است. با اینکه در حال حاضر در چهار استان قزوین،گیلان، مرکزی و هرمزگان، طرح کالابرگ الکترونیکی اجرایی شده است. اما همچنان خبری بر اجباری بودن جایگزینی کالا برگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی شنیده نشده است.

اخبار مربوط به سهام عدالت و یارانه را در اپلیکیشن سیگنال دنبال کنید

یارانه بهمن ماه 1401 کی واریز میشود؟

یارانه بهمن ماه کی واریز میشود؟ یکی از اصلی ترین سوالات مردم در هر ماه است. در پاسخ به این سوال باید گفت که تاریخ واریز یارانه بهمن 1401 همانند ماه های گذشته است. و یارانه بهمن ماه هم مانند ماه های قبل، صبح روز بیستم بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. و از ساعت 24 چهارشنبه قابل برداشت است.
البته بعضی از دولتمردان خبر داده اند که یارانه نقدی ممکن است در ماه های آینده تبدیل به کالابرگ الکترونیکی شود اما همچنان از صحت این خبر اطلاع دقیقی وجود ندارد. همچنین گفته می شود این طرح در حال حاضر در بعضی استان ها به صورت آزمایشی در حال اجرا است اما تا زمانی که وضعیت کالا برگ مشخص نشود ، پرداخت یارانه معیشتی به صورت نقدی ادامه دار خواهد بود.

یارانه بهمن ماه چقدر است؟

بر اساس اعلامیه منتشر شده از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی کمک معیشتی بر اساس دهک بندی اعلام شده از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی واریز خواهد شد. بر همین اساس اگر درآمد سرپرست خانوار جزو دهک های اول تا سوم محسوب شود مبلغ یارانه 400 هزارتومان به ازای هر فرد و در صورتی که جزو دهک های چهارم تا نهم قرار بگیرد، هر نفر از اعضای خانواده مبلغ 300 هزار تومان دریافت خواهند کرد.
همچنین آن دسته از افرادی که پیش‌تر، از تسهیلات 10 میلیون ریالی معیشتی استفاده کردند، اقساط به صورت خودکار از مبلغ پرداختی یارانه آن‌ها کسر خواهد شد.

با این احتساب میتوان گفت که مبلغ یارانه بهمن ماه برای دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان برای هر نفر از اعضای خانوار است.

تاریخ واریز یارانه جدید

زمان واریز یارانه جدید پس از اعلام واریز یارانه های جدید از سوی ستاد هدفمندی یارانه ها هرماه از سرتاسر رسانه های معتبر اعلام میشود. یارانه جدید روز بیستم هرماه به حساب سرپرستان خانواری که پیش‌تر در طرح یارانه معیشتی ثبت نام کرده بودند و مشمول واریز یارانه میشدند پرداخت میشود.

هرچند اعلامیه‌های منتشر شده از سوی برخی مسئولین خبر از جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی داشتند و حتی گفته میشود که در بعضی استان ها کالابرگ جایگزین یارانه نقدی شده است، اما وزیر اقتصاد در گفته‌های پیشین خود اعلام کرد که هنوز زیرساخت مربوطه برای پرداخت یارانه به صورت کالابرگ وجود ندارد و همچنان یارانه معیشتی به صورت نقدی در بیستم هر ماه پرداخت می شود و از ساعت 24 نیز قابل برداشت است.
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها هم در همین راستا گفت که هنوز دستوری مبنی بر پرداخت کالابرگ ابلاغ نشده است. بر همین اساس می توان نتیجه گرفت که یارانه دی ماه نیز به صورت نقدی برای دهک های اول تا سوم 400 هزارتومان و دهک چهارم تا نهم برای هر عضو از خانوار 300 هزار تومان خواهد بود.

شماره تلفن پیگیری یارانه

افرادی که به دهک بندی درآمد سرپرست خانوار شکایت داشته‌اند می‌توانند به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه خود اعلام کنند.
همچنین کسانی که از پرداخت یارانه جامانده اند و یا یارانه برای آن ها واریز نشده است هم می‌توانند با مراجعه به سایت https://my.gov.ir پیگیر قطع یارانه خود باشند.

افراد گفته شده، می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*  ( ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی ، مربع ) را با شماره تلفن همراه سرپرست خانوار شماره گیری کنند تا از وضعیت ثبت نام خود آگاه شوند.

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • باسلام لطفا یارانه ها نقدی باشد چون ما اجاره نشین هستیم واین یارانه رو روی اجاره میگذاریم واجاره میدهیم لطفا یارانه برا دهک پایین اضافه کنید ما خیلی ضعیف ودست تنگ هستیم کمکمان کنید لطفا اگر میشه یه یارانه برا شب یلدا برامون واریز کنید تا برا بچه ها چیزی بخریم بخورن ما هیچی نداریم. یاعلی