ریزش بورس با افزایش احتمال جنگ

ریزش بورس با افزایش احتمال جنگ
خلاصه اخبار

بازار بورس تهران نیز از ترس بالاگرفتن جنگ در خاورمیانه، با ریزش دسته‌جمعی سهام همراه بود. این ریزش قیمت …

با حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، برگ جدیدی در مناقشات منطقه خاورمیانه باز شد. رژیم اشغالگر قدس که ماه‌هاست درگیر جنگ فرسایشی با غزه شده است و نتوانست دستاورد مناسبی در این جنگ بدست آورد، اکنون حمله به مواضع ایران را شروع کرده است.

روز گذشته در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، تعدادی از مستشاران نظامی برجسته ایران، شهید شدند. برخی از تحلیلگران، این حمله را سرآغاز افزایش مجدد تنش در خاورمیانه می‌دانند. از این رو در همان ساعات اولیه، مقامات ایران و کشورهای همسایه، این اقدام بزدلانه را محکوم کردند.

بازار بورس چه می‌شود؟

بازار بورس تهران نیز از ترس بالاگرفتن جنگ در خاورمیانه، با ریزش دسته‌جمعی سهام همراه بود. این ریزش قیمت موجب کاهش بیش از 16 هزار واحدی شاخص کل بورس در چند ساعت ابتدائی بازار بود. نقشه بازار بورس تهران را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

ترس از جنگ در بورس تهران

صندوق‎‌های طلا در بورس چگونه معامله شدند؟

صندوق‌های بورس که نوعی سرمایه‌گذاری در طلا هستند، با افزایش تنش در خاورمیانه، شاهد رشد سنگین قیمت بودند. بسیاری از این صندوق‌ها، با رشدهای بالای 5 درصد همراه بودند.

رشد صندوق های طلا با خبر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران

وضعیت بورس چه خواهد شد؟

احتمالا چند روزی شاهد کاهش ارزش بازار سهام باشیم. اما پس از آن باید منتظر پاسخ ایران به این اقدام باشیم. در صورتی که سطح تنش‌ها افزایش نیابد، می‌توانیم به رشد بازار امیدوار باشیم.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید