رشد نمادهای بانکی‌ها در پیش‌ بینی کارشناسان بورس

رشد نمادهای بانکی‌ها در پیش‌ بینی کارشناسان بورس
خلاصه اخبار

بازار در هفته دوم بهمن ماه متمایل به صعودی خواهد بود و گروه بانکی و تک‌سهم‌ها پیشرو در بازار این هفته هستند.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته دوم بهمن ماه متمایل به صعودی خواهد بود و گروه بانکی و تک‌سهم‌ها پیشرو در بازار این هفته هستند.

در هفته‌ای که گذشت، شاخص بورس ۲۷۹۰ واحد افت کرد و از ۱۶۵ هزار و ۵۹۵ واحد به ۱۶۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسید.

واکاوی شاخص کل بورس در هفته گذشته و پیش‌رو

هادی نصیری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: در هفته‌ای که گذشت، بازار درگیر گزارش‌های ۹ماهه و ماهانه و افزایش سرمایه‌ها از محل تجدید ارزیابی‌ها بود که تلاطم بسیاری را با خود به همراه داشت؛ از شایعه افزایش سرمایه نمادهای بورسی و تجارت و خودرو گرفته تا گزارش‌های جذاب پتروشیمی و فلزاتی‌ها، اما اتفاق خاصی در شاخص رخ نداد و به‌صورت ملایم رو به حرکت بود، هرچند در یک روز عجیب شاخص بیش از ۳۶۰۰ واحد افت کرد.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد در هفته پیش رو شاهد بازار متعادل‌تر و صعودی باشیم که گروه‌های بانکی، پالایشی، فلزاتی و خودرویی‌ها پیشتاز بازار هستند.

محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه هم در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: بازار سرمایه این روزها در تب‌وتاب افزایش سرمایه و تسعیر ارز صنعت بانکداری بوده که به تبع آن نقدینگی قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. در مورد این صنعت با توجه به عزم دولت مبنی بر اصلاح نظام بانکی تحقق افزایش سرمایه بانک‌ها بسیار محتمل به نظر می‌رسد و همچنان می‌تواند در هفته‌های پیش رو لیدر بازار باشد.

او عنوان کرد: صنعت پالایشگاهی با توجه به گزارش‌های جذاب ۹ماهه و همچنین با توجه به بهبود قیمت نفت اوپک، می‌تواند جهت سرمایه‌گذاری جذاب باشد. در مورد کلیت بقیه بازار، به نظر می‌رسد صنایع داخلی از جمله سیمان، شوینده و دارو نسبت به بقیه گروه‌ها در هفته آینده معاملات بهتری داشته باشند.