مهم‌ترین اخبار بازارها/ فاصله‌ی دلار آزاد و دلار نیما باز هم کاهش می‌یابد؟

مهم‌ترین اخبار بازارها/ فاصله‌ی دلار آزاد و دلار نیما باز هم کاهش می‌یابد؟

بلاتکلیفی ادامه­‌دار در تالار شیشه­‌ای

معاملات نخستین روز از هفته با تداوم افت نماگرهای سهامی همراه شد و شاخص کل 0.69% از ارتفاع خود را از دست داد. بلاتکلیفی ناشی از وضعیت انتخاباتی به وضوح در جریان معاملات بورس تهران قابل رصد است و این موضوع سبب شده تا خریداران از جسارت و شجاعت کافی برای قرارگرفتن در سمت تقاضا برخوردار نباشند. دامنه نوسان محدود که از ابتدای خرداد در جریان معاملات اجرایی شده، همچنان در بازار اعمال می­شود که این موضوع به افت قابل توجه ارزش معاملات بازار منتهی شده است.

نامه سازمان بورس به وزارت نیرو

سازمان بورس اخیرا در نامه‌­ای به وزارت نیرو خواستار بررسی موضوع و یافتن راهکاری مناسب برای محدودیت برق صنایع تولیدی شده است. در متن این نامه آمده که ایجاد محدودیت برق در صنایع تولیدی موجب کاهش تولید صنایع و بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضا می­گردد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.

آرامش در بازار ارز

در بازار آزاد ارز همچنان آرامش حکم فرماست و دلار به نوسان محدود خود در پله­‌های پایانی کانال 58 و پله‌­های ابتدایی کانال 59 هزار تومان ادامه می­دهد.  دلار نیمایی نیز در ادامه رشد آهسته و پیوسته خود، به رقم 42 هزار و 650 تومان رسید. یکی از نامزدهای ریاست جمهوری نیز شب گذشته در میزگرد اقتصادی بر ضرورت پیش‌­بینی پذیر کردن این نرخ تاکید کرد.

ثبات نرخ بهره فدرال رزرو

چهارشنبه،23 خرداد، نشست بانک مرکزی آمریکا برگزار شد و فدرال رزرو، برای هشتمین نشست متوالی نرخ بهره را در سطح 5.5 درصد حفظ کرد. نمودار دات ­پلات که پیش‌­بینی 19 عضو فدرال از آینده داده­های اقتصادی را نشان می­دهد، اطلاعات قابل تاملی برای فعالان بازارها داشت. براساس اطلاعات منتج از این نمودار، 4 عضو از 19 مقام فدرال رزرو، ثبات نرخ بهره و عدم کاهش آن را پیش­بینی کرده­اند. 7 عضو فدرال رزرو، یک بار کاهش نرخ بهره و 8 نفر نیز دو بار کاهش نرخ را در سال جاری محتمل دانسته‌­اند.

برچسب‌ها