جزئیات بیشتر از هاردفورک واسیل کاردانو

جزئیات بیشتر از هاردفورک واسیل کاردانو

همانطور که هاسکینسون بنیانگذار کاردانو نیز قبلا بیان کرده بود این هاردفورک، چندین بهبود مرتبط با مقیاس‌پذیری نظیر پایپلاینینگ، CIPهای جدید پلوتوس (پروپوزال‌های پیشنهادی برای توسعه پلتفرم کدنویسی قراردادهای هوشمند کاردانو)، فضای ذخیره‌سازی UTXO و هایدرا را معرفی کرده است و به همراه خواهد داشت.

سوراج توسعه دهنده کاردانو در توئیتر خود جزئیات بیشتری از هارد فورک واسیل کاردانو را منتشر کرد :

  • CIP 33 منطق نحوه ارسال اسکریپت‌های Plutus (برنامه‌های کامپایل شده Haskell) به بلاک چین را مورد بازنگری قرار می‌دهدکه باعث کاهش استفاده از داده ها و افزایش توان عملیاتی خالص کاردانو (ADA) می شود.
  • ارتقاء CIP 31 به dApps اجازه می دهد تا به خروجی های تراکنش بدون نیاز به خرج کردن و ایجاد مجدد آنها دسترسی داشته باشند. که باعث حل موضوع «یک تراکنش در هر بلوک» که توسط منتقدان کاردانو (ADA) مورد انتقاد قرار گرفته است، می شود.
  • ارتقاء CIP 32 به کاربران کاردانو (ADA) این امکان را می‌دهد تا داده‌ها را به صورت «یکپارچه» روی زنجیره ذخیره کنند، که به نوبه خود، تمرکززدایی و پذیرش بلاک چین را پیش خواهد برد.
  • ارتقاء CIP 40 برای پیشبرد حفاظت DDoS از Cardano (ADA) و محافظت از کاربران در برابر از دست دادن وثیقه ADA طراحی شده است.

اجرای هاردفورک Vasil برای 29 ژوئن 2022 برنامه ریزی شده است. پس از اجرا، قابلیت های قراردادهای هوشمند و تجربه کاربری را برای کاربران و توسعه دهندگان Cardano (ADA) بهبود می بخشد و به نوبه خود موج بعدی پیشرفت فنی را برای پروتکل های DeFi مبتنی بر Cardano Ardana (DANA)، Liqwid Finance و غیره آغاز می کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.