جایزه نوبل اقتصاد 2021 به چه کسانی رسید؟

خلاصه اخبار

فهرست عناوینآکادمی سلطنتی علوم سوئد برندگان جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد. بر این اساس این جایزه به طور مشترک به ‌‌‌اقتصاددانان آمریکایی رسید.  جاشوا دیوید انگریست، دیوید کارد و گویدوایمبنز به دلیل مطالعه در زمینه بررسی شواهد تجربی در حوزه تحلیل اقتصادی برنده نوبل 2021 شدند. دیوید کارد ۶۵ساله کانادایی که پیش […]

آکادمی سلطنتی علوم سوئد برندگان جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد. بر این اساس این جایزه به طور مشترک به ‌‌‌اقتصاددانان آمریکایی رسید.

 جاشوا دیوید انگریست، دیوید کارد و گویدوایمبنز به دلیل مطالعه در زمینه بررسی شواهد تجربی در حوزه تحلیل اقتصادی برنده نوبل 2021 شدند.

دیوید کارد ۶۵ساله کانادایی که پیش از این برنده جایزه «جان بیتس کلارک» شده بود، به دلیل مطالعات کاربردی‌‌‌اش در حوزه «اقتصاد کار» برنده نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ شد. او استاد دانشگاه برکلی است. مطالعات کارد به دلیل موضوعات آنها در مناقشات سیاسی بسیار مورد استناد قرار می‌گیرد.

جاشوا دیوید انگریست ۶۱ ساله آمریکایی و گویدوآیمبنز ۵۸ساله هلندی به سبب مطالعاتشان در حوزه «روش‌‌‌شناسی تحلیلی روابط علّی» از طرف کمیته نوبل به طور مشترک برگزیده شدند. جاشوا انگریست، استاد دانشگاه فناوری ماساچوست (ام‌‌‌‌آی‌‌‌‌تی) است و و آیمبنز از سال ۲۰۱۹ سردبیری مجله شناخته‌شده اکونومتریکا را بر عهده دارد. انگریست در زمینه‌های اجتماعی به‌عنوان صاحب‌نظر شناخته می‌شود. آیمبنز هم در زمینه اقتصاد‌سنجی تخصص دارد.

جایزه نوبل اقتصاد 2021
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.