تقاضای ETFهای اسپات بیت کوین ۱۰ برابر بیشتر از ظرفیت تولید ماینرها

تقاضای ETFهای اسپات بیت کوین ۱۰ برابر بیشتر از ظرفیت تولید ماینرها

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در روز دوشنبه ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) ۱۰ برابرِ بیت کوین‌های استخراج‌شده توسط ماینرها، BTC خریدند.

به عبارت دیگر، در ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) صندوق‌های مذکور ۱۰٬۲۸۰ بیت کوین را خریداری کردند که  ارزش آن به ۲۹۳.۴ میلیون دلار می‌رسد.

صندوق IBIT شرکت بلک راک (Blackrock) حدود ۳۷۴.۷ میلیون دلار از این سرمایه را به خود اختصاص داد و ETF شرکت فیدیلیتی (Fidelity) هم ۱۵۱.۹ میلیون دلار از آن را دریافت کرد. علاوه بر این ۴۰ میلیون دلار از مبلغ مذکور وارد صندوق مشترک آرک اینوست (Ark Invest) و ۲۱شیرز (21Shares) شد. با این حال ETF شرکت شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) و ETF مشترک شرکت اینوسکو (Invesco) و گلکسی (Galaxy) به ترتیب ۹۵ و ۲۰.۸ میلیون دلار سرمایه را از دست دادند.

علاوه بر این گزارش وب سایت بلاک چین دات کام (Blockchain.com) نشان می‌دهد که ماینرهای بیت کوین در این تاریخ حدود ۱٬۰۵۹ بیت کوین به ارزش ۵۱ میلیون دلار را استخراج کردند. این مقدار توکنِ ماین‌شده فقط ۱۰ درصد از تقاضای ETFهای اسپات بیت کوین محسوب می‌شود.

رشد قیمت بیت کوین در مقایسه با رشد عرضه آن

این اتفاق در ۹ فوریه (۲۰ بهمن) هم رخ داد. به عبارت دقیق‌تر در این روز حدود ۱۲٬۷۰۰ بیت کوین به ارزش ۵۴۱.۵ میلیون دلار توسط ETFهای اسپات خریداری شد اما ماینرها فقط ۹۸۰ میلیون بیت کوین به ارزش حدودا ۴۵ میلیون دلار را استخراج کردند.

در آن روز هم ETF شرکت بلک راک اکثر سرمایه (۲۵۰.۷ میلیون دلار) را از آن خود کرد و شرکت فیدلیتی با جذب ۱۸۸.۴ میلیون دلار سرمایه در جایگاه دوم قرار گرفت. صندوق مشترک آرک اینوست و ۲۱ شیرز هم ۱۳۶.۵ میلیون دلار سرمایه را دریافت کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

منبع:

اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:

Cointelegraph

برچسب‌ها