تعداد تراکنش‌های شبکه دوج کوین و لایت کوین به رکورد جدیدی رسیده است

تعداد تراکنش‌های شبکه دوج کوین و لایت کوین به رکورد جدیدی رسیده است

داده‌های درون‌زنجیره‌ای وب‌سایت بیت‌اینفو چارتس (BitinfoCharts) نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های شبکه‌‌های دوج کوین و لایت کوین برای سومین هفته متوالی، افزایش یافته است. به‌عبارت دقیق‌تر، تعداد تراکنش‌های شبکه دوج کوین به ۱.۲ میلیون تراکنش و تعداد تراکنش‌های شبکه لایت کوین به ۵۸۴ هزار تراکنش رسیده و رکورد جدیدی را برای هر دو شبکه ایجاد کرده است.

از طرفی، به نظر می‌رسد که توسعه پروتکل اردینالز (Ordinals) در شبکه بیت کوین روی افزایش تراکنش‌های دوج کوین و لایت کوین تأثیرگذار بوده است؛ چراکه توسعه‌دهندگان هر دوی آن‌ها با الگو گرفتن از آن، پروتکل‌های مشابهی را راه‌اندازی کرده‌اند. برای مثال، پروتکلی که در شبکه دوج کوین و با الهام از اردینالز راه‌اندازی شده است، دوجینالز (Doginals) نام دارد. گفتنی است که استاندادرهای شبکه‌های دوج کوین و لایت کوین هم به‌ترتیب «LRC-20» و «DRC-2-» نام دارند و کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند میم کوین‌ها یا دارایی‌های موردنظرشان را راه‌اندازی کنند.

با این وجود، باید دقت کرد که رشد چنین پروتکل‌هایی باعث می‌شود شلوغی شبکه‌های بلاک چینی به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد. برای مثال، هزینه گس (Gas Fee) شبکه بیت کوین به‌قدری رشد کرده که در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده و ازحادم زیادی در ممپول‌ (Mempool) ایجاد کرده است.

شایان ذکر است که تعداد تراکنش‌های روزانه دوج کوین، قبل از راه‌اندازی پروتکل دوجینالز به‌طور میانگین بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار تراکنش بوده و نهایتاً به  ۷۰۰ هزار تراکنش می‌رسیده است. در نتیجه، ۱.۲ میلیون تراکنشِ روزانه، برای آن رکورد بسیار مهم و قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

منبع: Zycrypto

برچسب‌ها