تعداد بیت کوین‌های گم‌شده یا هولدشده به ۷.۷ میلیون BTC رسیده است

تعداد بیت کوین‌های گم‌شده یا هولدشده به ۷.۷ میلیون BTC رسیده است

شاخص بیت کوین‌های گم‌شده یا هولدشده توکن‌هایی را بررسی می‌کند که مدت‌ها است جابه‌جا نشده‌اند. این توکن‌ها احتمالاً یا گم شده‌اند و یا هولد شده‌اند. در هر صورت کاهش آن‌ها نشان می‌دهد که فاز تخصیص مجدد بازار بیت کوین دوباره شروع شده است. با این حال رشد شاخص مذکور نشان می‌دهد که ممکن است احساسات صعودی معامله‌گران تقویت شده باشد و آن‌ها را از جابه‌جایی ذخایر خود منصرف کرده باشد.

حال داده‌های وب سایت گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که تعداد بیت کوین‌های گم‌شده یا هولدشده به ۷.۷ میلیون BTC رسیده است. این مقدار بخش قابل‌توجهی از عرضه کل ۲۱ میلیونی بیت کوین را تشکیل می‌دهد اما در ماه‌های گذشته به شدت کاهش یافته است.

تعداد بیت کوین‌های گم‌شده یا هولدشده

نمودار بالا نشان می‌دهد که شاخص مذکور مخصوصاً در سال 2024 به شدت کاهش یافته است. آخرین سقوط آن هم در ماه مه (اردیبهشت) اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد انتقال ذخایر صرافی ورشکسته‌شده مت گاکس (Mt. Gox) روی آن تاثیر گذاشته است. علاوه بر این به نظر می‌رسد فروش ذخایر صندوق قدیمی GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) هم در این مسئله موثر بوده است.

تحلیلگران وب سایت گلس‌نود باور دارند که با رشد بیت کوین‌های هولدشده معمولاً فشار فروش این ارز دیجیتال کاهش می‌یابد. طبق گفته‌های آن‌ها این امر به طور بالقوه می‌تواند به رشد بیت کوین کمک کند.

تعداد بیت کوین‌های گم‌شده یا هولدشده در تایم فریم بلندمدت

وب سایت کریپتواسلیت (CryptoSlate) باور دارد که نمودار بالا ممکن است منعکس‌کننده تصمیمات استراتژیک هولدرهای بلندمدت بیت کوین برای حفظ یا تثبیت موقعیت‌های خود باشد. این امر هم نشان می‌دهد که نظارت بر شاخص‌های آنچین برای درک احساسات معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: CryptoSlate

برچسب‌ها